Horyzonty Bankowości 2013: Jak uatrakcyjnić ofertę bankową

BANK 2013/03

Jeśli zastanawiamy się, jak wygląda lista życzeń i uwag klientów banków, to możemy być pewni, że liczba wątpliwości czy zastrzeżeń nie będzie mała. Zapytani przez ankieterów skarżą się na ogół, że są niezadowoleni ze współpracy z bankiem, który prowadzi ich rachunek osobisty i tu wskazują na wysokość cen i jakość obsługi. Często skarżą się też na zbyt małą ich zdaniem liczbę placówek oraz ubogą ofertę dodatkową. Tego ostatniego elementu nie należy pomijać, bo jak zajrzymy do raportu AC Nielsen, to dla 62 proc. respondentów dołączenie do zwykłej oferty finansowej usług typu assistance ma pozytywny wpływ na ocenę banku. Czy zatem pakiety ubezpieczeniowe są dziś tym, co może być kartą przetargową w walce o klienta, toczoną między poszczególnymi centralami banków?

Marcin Szypszak

Jurek ma 38 lat. Pracuje w dużej korporacji reklamowej. Jest specjalistą. Na swojej pracy zna się jak mało kto, dlatego mimo kryzysu na rynku nie musi martwić się o zatrudnienie. Zarabia całkiem nieźle, dzięki czemu każdego miesiąca na jego rachunek bankowy wpływa kilka tysięcy złotych pensji. W oczach banku, w którym posiada konto, jest bardzo atrakcyjnym klientem, o którego warto dbać. Atrakcyjnym, ale i wymagającym, co podkreśla zresztą sam zainteresowany. – Świadomie wybrałem bank, świadomie też zdecydowałem się na takie, a nie inne konto – mówi Jerzy Maniewski – decydowało nie tylko jego oprocentowanie czy opłaty i prowizje, ale dodatkowe opcje, z których mogę korzystać.

Chodzi tu, m.in. ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: