Horyzonty Bankowości 2014: E-bariery pękają

BANK 2014/03

Rozwiązaniem prowadzącym do zwiększenia dostępności bankowości elektronicznej jest zastosowanie międzynarodowego standardu WCAG (Web Content Accessibility Guidelines).

Zygmunt Marciniak

Dostęp do bankowości elektronicznej to jedna z najważniejszych potrzeb osób niepełnosprawnych. Dysfunkcje wzroku, słuchu, intelektualne i motoryczne powodują wiele ograniczeń w komunikacji z otoczeniem, problemy logistyczne i mobilne. Dostęp do kont bankowych i kontakt z doradcą poprzez internet to często jedyna i najskuteczniejsza możliwość załatwienia spraw bez wychodzenia z domu i pokonania własnych ograniczeń.

– Niestety większość z systemów bankowych nie jest odpowiednio dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Założenie konta, realizacja przelewów, zamówienie usług jest bardzo utrudnione i w wielu przypadkach niemożliwe bez pomocy osób trzecich. Podstawowymi błędami wpływającymi na jakość obsługi stron banków są brak możliwości ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: