Horyzonty Bankowości 2014: Innowacyjny nie musi znaczyć drogi Atomowe podejście do rozwoju systemów informatycznych

BANK 2014/03

Wzorem zachodnich dojrzałych rynków bankowych, także nasz polski ulega konsolidacji. Przez ostatnich kilka lat byliśmy świadkami bardzo ciekawych i dynamicznych zmian - Raiffeisen połączył się z Polbankiem, BZ WBK z Kredyt Bankiem, Getin Bank wchłonął część Banku DnB NORD i DZ Banku, Nordea została kupiona przez PKO Bank Polski, BGŻ szykuje się do połączenia z BNP Paribas, niedawno skonsolidowały się marki BRE i Deutsche Banku. Pomimo tych konsolidacyjnych zmian na rynku wciąż walczy o swój kawałek tortu ponad 30 instytucji bankowych, oferując swoje produkty i usługi wszystkim możliwym segmentom i grupom klientów.

Kamil Pachuta

Innowacyjność – klucz do sukcesu Aby móc wyróżnić się na tak konkurencyjnym rynku i nadążyć za ciągle zwiększającą się świadomością i wymaganiami klientów, banki budują i wdrażają skomplikowane strategie, pozwalające im utrzymać pozycję rynkową albo zwiększyć przewagę względem konkurencji. Niewątpliwie jednym z kluczy do sukcesu w tych działaniach jest innowacyjność. Jeszcze niedawno sprawdzaliśmy saldo swojego rachunku, dzwoniąc na infolinię i planowaliśmy domowy budżet, uruchamiając finansometr. Dzisiaj rachunek za gaz płacimy robiąc mu zdjęcie, saldo sprawdzamy na karcie z wyświetlaczem, a za zakupy płacimy w sklepie smartfonem. Wszystkie te innowacje to sposoby banków na pozyskanie nowych klientów i utrzymanie starych. Niestety, innowacje są zazwyczaj bardzo kosztowne. Jest to szczególnie odczuwalne zwłaszcza teraz, kiedy ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: