Horyzonty Bankowości 2014: Kiedy klient się bogaci

BANK 2014/03

Wraz ze wzrostem liczby milionerów zmienia się model doradztwa inwestycyjnego w segmencie osób najbogatszych. Jednym z głównych trendów jest wykorzystanie nowoczesnych, mobilnych i interaktywnych narzędzi do ich obsługi.

Wraz ze wzrostem liczby milionerów zmienia się model doradztwa inwestycyjnego w segmencie osób najbogatszych. Jednym z głównych trendów jest wykorzystanie nowoczesnych, mobilnych i interaktywnych narzędzi do ich obsługi.

Anna Sacha

Pomimo obserwowanych w ostatnich latach turbulencji na rynkach finansowych, wysokie stopy zwrotu przyczyniły się nie tylko do znacznego wzrostu liczby osób bogatych, ale także powiększenia ich majątku. W 2012 r. majątek milionerów osiągnął szczyt i pobił rekordy ustanowione w poprzednich latach. Jak pokazuje World Wealth Report, globalna populacja bogaczy rośnie nieprzerwanie od 5 lat i na koniec 2012 r. liczyła już 12 mln osób. Co więcej, trend wzrostowy majątku powinien utrzymać się do 2015 r., a spodziewany do tego czasu przyrost ma wynieść aż 6,5 proc.1

Bogaty klient to wymagający klient

Wzrost zamożności klientów niesie za sobą konieczność zmiany sposobu ich obsługi. Można zaobserwować, że doradztwo inwestycyjne w segmencie osób najbogatszych (HNWI – High Net Worth Individuals2) nie jest już monologiem doradców proponujących klientom nowe rodzaje inwestycji. Ewoluuje w kierunku interakcji z klientami, którym nie wystarcza już bierne akceptowanie przedłożonych propozycji inwestycyjnych. Klienci nieustannie poszerzają swoją wiedzę, zdobywają nowe doświadczenia i mają coraz większą potrzebę osobistego zaangażowania w proces zarządzania własnym majątkiem. W obliczu ryzyka inwestycyjnego, które po 2007 r. jest jak najbardziej realnym i możliwym zagrożeniem, kluczową kwestią staje się transparentność i zaufanie pomiędzy klientem a bankiem czy firmą wealth management. Objawia się to w dążeniu do upraszczania produktów oferowanych klientowi, a także w pełnej przejrzystości usług oferowanych przez firmy wealth management i wynagrodzenia za nie. Ponadto najbogatsi klienci wymagają od swoich doradców regularnego i przejrzystego raportowania w zakresie poczynionych inwestycji oraz dostępu on-line do informacji na temat posiadanych aktywów3.

Kierunek: mobilność i interakcja

Wszystkie te zmiany powodują konieczność rozwoju technologii i rozwiązań informatycznych związanych z obsługą i doradztwem inwestycyjnym, ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: