Horyzonty Bankowości 2014: Szelest (nie tylko grubych) milionów

BANK 2014/03

Zamożni klienci oczekują od banków komfortu oraz bezpiecznych konsultacji finansowych na najwyższym poziomie. Może dlatego bez względu na to, do którego z nich zajrzymy, za każdym razem przekonamy się, że kładą nacisk właśnie na dyskrecje i komfort.

Zamożni klienci oczekują od banków komfortu oraz bezpiecznych konsultacji finansowych na najwyższym poziomie. Może dlatego bez względu na to, do którego z nich zajrzymy, za każdym razem przekonamy się, że kładą nacisk właśnie na dyskrecje i komfort.

Monika Lange-Dębska

Private banking to kompleksowe usługi finansowe dla wyjątkowych osób, które są często projektowane indywidualnie dla konkretnego klienta. Grupę konsumentów, której dedykuje się usługi private banking nazwano HNWI (High Net Worth Indywiduals). Choć nie posiadamy tu wielowiekowych tradycji, którymi mogą się poszczycić takie instytucje, jak Bordier lub Pictet, to ten obszar bankowości w naszym kraju dynamicznie się rozwija.

Złota kropka

Zasoby finansowe klientów Centrum Bankowości Prywatnej PKO Banku Polskiego zaczynają się od miliona złotych. Pierwsza prestiżowa placówka dla najzamożniejszych klientów indywidualnych tego banku powstała w Warszawie w 2011 r. Przez dwa lata pracy wartość aktywów centrum bankowości prywatnej określa się na blisko 5 mld zł. W tym czasie powstało jeszcze pięć biur bankowości prywatnej PKO BP – w Gdańsku, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i we Wrocławiu. W planach jest otwarcie kolejnego w Warszawie.

– Każde z biur bankowości prywatnej znajduje się w nowoczesnym, prestiżowym budynku gwarantującym dyskrecję. Do żadnego z nich nie wchodzi się wprost z ulicy – nie trafi tam zatem przypadkowa osoba – podkreśla Michał Zwoliński z Departamentu Komunikacji Korporacyjnej PKO BP. Odwiedzając Centrum Bankowości Prywatnej w Warszawie, zwracamy uwagę na charakterystyczne elementy graficzne i przestrzenne, pojawiające się we wnętrzu reprezentacyjnej recepcji, która jest połączona ze strefą lounge. Szczególnie widoczny jest motyw przestrzennej struktury rombów, kojarzonej z plastrem miodu, oraz pojawiające się w wnętrzu kompozycje przenikających się linii i zmodyfikowanych siatek graficznych. Mamy wrażenie, że misternie zaprojektowana siatka oplata ściany, podłogi i sufity. Można stwierdzić, że wnętrza oparte są na wspólnej grze perspektywy z wyobraźnią. Kompozycje liniowe na sufitach mają swoje lustrzane odbicia na podłogach i we wzorach wykładzin dywanowych.

Dla standardów Bankowości Prywatnej PKO BP została stworzona indywidualna identyfikacja wizualna oraz kolorystyka – czerń, złoto i biel. Zestaw wiodących barw i kompozycje liniowe pojawiają się we wnętrzach, a także w materiałach marketingowych dla klientów.

Przestrzeń Centrum Bankowości Prywatnej została podzielona na front office i back office. Gwarantuje to bezpieczeństwo i ochronę danych osobowych – przekonuje Michał Zwoliński. Wnętrza dla klientów są zaaranżowane w tonacji czerni i szlachetnego, matowego złota z akcentem białych płaszczyzn. W części biura przeznaczonej dla pracowników wiodącą kolorystyką jest biel. Natomiast dla spotkań z klientami zostały zaprojektowane kameralne sale, które zostały wyposażone nie tylko w wygodne meble, ale także i w sprzęt audio wideo służący do prezentacji. Elektronikę zobaczymy także w sali konferencyjnej, której specjalnością są m.in. wideokonferencje.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: