Horyzonty Bankowości 2015: Bank na ładny głos

BANK 2015/03

Banki coraz częściej sięgają po biometryczną identyfikację, bo metoda ta minimalizuje ryzyko i zapewnia bezpieczeństwo w stopniu dotąd niespotykanym. Jednak pokusa, by wykorzystać tę technologię w celach marketingowych jest ogromna, a to budzi już ogromne kontrowersje.

Andrzej Ostrowski

– Biometria to puszka Pandory, daje wielkie możliwości, ale też stwarza olbrzymie zagrożenia – przestrzega Joseph J. Atick. Amerykanin na początku lat 90. stał się pionierem technologii umożliwiającej rozpoznawanie twarzy. Swoje patenty za ogromne pieniądze sprzedał francuskiej firmie zbrojeniowej i teraz żałuje. – Biometryczne systemy rozpoznawania twarzy posuwają się za daleko. Pozwalają na masowe szpiegowanie, obrabowują każdego z anonimowości – twierdzi. Rynek rzeczywiście rozwija się bardzo dynamicznie, a rozwiązania biometryczne znajdują coraz szersze zastosowanie w nowych dziedzinach. Już nie chodzi tylko o zabezpieczenie poufnego dostępu wrażliwych danych, ale także budzące wątpliwości natury prawnej i moralnej praktyki speców od marketingu i sprzedaży.

W domu i zagrodzie

...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: