Horyzonty Bankowości 2015: Outsourcing centrami wspólnymi stoi

BANK 2015/03

Praktycznie dziś żaden bank nie jest w stanie obejść się bez firm outsourcingowych. Najchętniej korzystają z usług centrów wspólnych.

Marcin Podleśny

Korzystanie przez banki z usług outsourcingowych ma znaczenie dla efektywności i wydajności operacyjnej, optymalizacji zatrudnienia oraz utrzymania pozycji konkurencyjnej na rynku. Według danych zebranych przez Związek Banków Polskich, 76 proc. banków w Polsce korzysta z instytucji outsourcingu bankowego, a kolejne 14 proc. planuje powierzenie pewnych czynności podmiotom zewnętrznym.

Wiele firm kupuje usługi outsourcingu IT od podmiotów lokalnych, które doskonale rozumieją ich biznes oraz otoczenie, w którym funkcjonują, a przy tym potrafią zaoferować ceny na poziomie dostosowanym dla danego regionu i branży. Fakt ten potwierdzają wyniki badania przeprowadzonego przez Kapsch BusinessCom (Branża Teleinformatyczna – Trendy i Wyzwania, 2014), z którego dowiadujemy się, że 67 proc. spośród 45 proc. przedsiębiorstw, które zlecają ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: