Horyzonty Bankowości: Rozmowa z Krzysztofem Kokotem o zadaniach w obszarze edukacji, które Instytut zamierza prowadzić wśród pracowników i klientów banków

Aktualności / Multimedia

170620.HB.Krzysztof.Kokot.425x

Krzysztof Kokot, Prezes Zarządu Warszawskiego Instytutu Bankowości

Nowe 25-lecie zapowiada się fascynująco. Przede wszystkim ogrom zadań w obszarze edukacji młodzieży, różnych grup wiekowych, edukacji seniorów, w obszarze zarówno finansów, cyberbezpieczeństwa i innych zjawisk i fenomenów życia społecznego. To jest coś, co trzeba robić regularnie, trzeba powtarzać. WIB będzie w to zaangażowany, robimy to z przyjemnością, ale i z poczuciem misji i obowiązku, który spełniamy również w imieniu i na rzecz banków, które nas w tym wspierają.

Poza tym to są nowe wyzwania w obszarze szkoleń, w obszarze treningów, bo 25-lecie które następuje tera,z będzie zupełnie nieporównywalne jeżeli chodzi o zakres, kompetencje i umiejętności, o charakterystykę, profil – jak to się teraz ładnie mówi – pracownika banku XXI i kolejnych stuleci.

Zmienia się otoczenie, zmieniają się banki – musi się zmieniać również zapotrzebowanie banków jeżeli chodzi o określony typ kwalifikacji i kompetencji ludzi, którzy będą potrzebni. To będą owszem w jakimś stopniu nadal specjaliści, ale jednak przede wszystkim  ludzie otwarci, ludzie umiejący wykorzystywać to, co najlepsze w technologii, umieć poruszać się w regulacjach po to, żeby mieć ciągle zadowolonego klienta. Zadowolony klient to jest podstawa egzystencji każdej firmy – banku również.

Musimy wszyscy się nauczyć i przyswoić prawdę, że będziemy się uczyli zawsze, ciągle, wszędzie i to nie będzie tylko pogłębianie wiedzy w danej specjalności, będziemy się musieli uczyć rzeczy nowych, np. jak wykorzystywać block chain do usprawnienia procesów wewnątrz banku i relacji z klientem – dwa lata temu nie znaliśmy nawet tej nazwy, to była tylko jakaś historyjka o bitcoinach, która na zapleczu miała technologię. Teraz będziemy na rynku mogli konkurować tylko dzięki temu, że będziemy zatrudniali ludzi otwartych, ludzi gotowych poznawać nowości, a przede wszystkim mających umiejętność ich wykorzystania dla dobra klientów.

Rozmowa wideo dostępna na kanale youtube