Hyundai wspiera kreatywność!

Finanse i gospodarka

Co kryje się pod maską samochodu? Jak siedzi się za kierownicą auta marki Hyundai? Uczniowie dwóch polskich szkół, uczestniczących w programie "Skills for the Future" - sami mogą się o tym przekonać!

Co kryje się pod maską samochodu? Jak siedzi się za kierownicą auta marki Hyundai? Uczniowie dwóch polskich szkół, uczestniczących w programie "Skills for the Future" - sami mogą się o tym przekonać!

15 kwietnia w Zespole Szkół Technicznych w Ostrowie Wielkopolskim odbyła się uroczystość przekazania auta osobowego. Kilka dni wcześniej podobna nagroda została dostarczona do Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Świeciu. Samochody były nagrodami w konkursie dla uczestników programu "Skills for the Future", organizowanym w Polsce przez firmę Hyundai Motor Poland wraz z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości.

Aby wygrać, uczniowie musieli wykazać się nie tylko najciekawszym pomysłem na własny biznes związany z branżą motoryzacyjną, ale również zdobyć największą liczbę głosów! Polskie szkoły udowodniły, że konkurencja nie ma z nimi szans i zajęły w rankingu 1, 2, 4 i 5 miejsce. W konkursie wzięło udział 16 szkół z 7 krajów europejskich. Konkurowały one o 7 samochodów marki Hyundai, jednak żadne państwo nie mogło wygrać więcej niż 2 samochody. O wyniku decydowała liczba głosów on-line oddanych na daną szkołę.

Uczniowie mają jeszcze dwa tygodnie, aby przygotować się do kolejnego konkursu - tym razem będą walczyć o wyjazd do Frankfurtu na konkurs Hyundai Award w dniach 26-28 maja 2014. Dwie drużyny z Polski, które przygotują najlepszy raport z działalności oraz filmik promocyjny przez dwa dni będą prezentować swoje produkty i usługi i konkurować o nagrodę Hyundai dla najlepszego młodzieżowego przedsiębiorstwa oraz obserwować najlepszych praktyków w branży i zdobywać od nich wiedzę!

"Skills for the Future" to europejski program skierowany do uczniów szkół  ponadgimnazjalnych, realizowany w Polsce przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości w partnerstwie z firmą Hyundai Motor Poland. To pierwsza taka inicjatywa skierowana
do polskich szkół, podjęta przez dystrybutora samochodów oraz drugie z działań CSR marki Hyundai. W ubiegłym roku firma uczyła najmłodsze dzieci zasad bezpiecznego poruszania się na drodze w ramach akcji "Daj się zauważyć".

Celem programu "Skills for the Future" jest przygotowanie uczniów do podejmowania decyzji związanych z wyborem zawodu przede wszystkim w przemyśle motoryzacyjnym. Program kładzie nacisk na kształtowanie umiejętności z zakresu nauk ścisłych i technicznych oraz wskazuje ich znaczenie na rynku pracy. Ma inspirować młodych ludzi do bycia przedsiębiorczymi i odkrywczymi. W osiągnięciu tych celów uczniów i nauczycieli wspierają wolontariusze z Hyundai Motor Poland, którzy odwiedzają szkoły i przeprowadzają warsztaty, dotyczące umiejętności związanych z branżą motoryzacyjną.

W bieżącym roku szkolnym w programie bierze udział 8 drużyn ze szkół technicznych  z Wyszkowa, Warszawy, Świecia i Ostrowa Wielkopolskiego. W Polsce program jest  realizowany po raz pierwszy, natomiast jest to jego druga edycja w Europie. W sumie Hyundai chce dotrzeć do 10 tysięcy uczniów w ciągu trzech lat, aby kształcić przyszłych pracowników sektora motoryzacyjnego w tym regionie.

Film z przekazania samochodu hiszpańskiej szkole
http://www.youtube.com/watch?v=NV_0_5kkLms

Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości

Udostępnij artykuł: