IBM i Visa zmienią przedmioty w punkty płatności

Z rynku

0008

IBM i Visa zmienią samochody, sprzęt domowy i inne urządzenia z dostępem do internetu w potencjalne punkty sprzedaży, wykorzystując Watson Internet of Things

Współpraca IBM i Visa łączy platformę Watson Internet of Things (w skrócie: Watson IoT) i potencjał firmy IBM w zakresie technik kognitywnych z globalnymi usługami płatniczymi Visa. Dzięki platformie Watson IoT firmy mogą łączyć się z miliardami urządzeń, czujników i systemów połączonych z internetem na całym świecie, co pozwala im na zebranie informacji umożliwiających podejmowanie trafnych decyzji.

Dzięki podjętej współpracy przedsiębiorstwa otrzymują możliwość wprowadzenia bezpiecznych płatności w całym szeregu swoich produktów (m.in. zegarki, pierścienie, urządzenia gospodarstwa domowego czy samochody), wykorzystując w tym celu bezpieczną usługę tokenizacyjną Visa, która – za pośrednictwem platformy Watson IoT firmy IBM – pozwala zastąpić dane znajdujące się na karcie płatniczej niepowtarzalnym identyfikatorem cyfrowym. W rezultacie, IBM i Visa umożliwią dokonywanie płatności i realizację transakcji poprzez całą gamę urządzeń połączonych z internetem, których do 2020 r. ma być 20 mld.

Przykłady zastosowań internetu rzeczy w handlu:

Właściciel pojazdu uprzedzony zostanie o zbliżającym się wygaśnięciu gwarancji lub terminie obowiązkowego przeglądu technicznego czy też konieczności wymiany konkretnych części pojazdu. Mając taką wiedzę, będzie musiał już tylko nacisnąć odpowiedni przycisk, by wysłać zamówienie na te części lub umówić się na przegląd w wybranym przez siebie warsztacie. Możliwa będzie również zapłata za paliwo przez bezpośrednią interakcję między samochodem a stacją benzynową.

Podobnie jest w przypadku akcesoriów fitness, np. bezprzewodowego chipa dla biegaczy, dzięki któremu jego posiadacz może uzyskać przypomnienie, że czas wymienić buty biegowe na nowe, wraz z rekomendacją najlepszego modelu, w najkorzystniejszej cenie, u ulubionego sprzedawcy. Możliwe są również dodatkowe, spersonalizowane rekomendacje dotyczące np. odżywek czy sprzętu, dopasowane do indywidualnych potrzeb organizmu, miejscowego klimatu czy preferencji zakupowych.

Marcin Złoch

Udostępnij artykuł: