Informatyczne systemy zarządcze: Bankowość: konsolidacja, aspekty prawne i dywersyfikacja

BANK 2009/05

Obecnie banki muszą być na bieżąco ze stale zmieniającymi się warunkami rynkowymi, aby zachować opłacalność i konkurencyjność. W ciągu ostatnich kilku lat wiele fuzji i przejęć w branży spowodowało zmiany w celach korporacji. Następuje koncentracja na systemach zarządzania wewnętrznego.

Obecnie banki muszą być na bieżąco ze stale zmieniającymi się warunkami rynkowymi, aby zachować opłacalność i konkurencyjność. W ciągu ostatnich kilku lat wiele fuzji i przejęć w branży spowodowało zmiany w celach korporacji. Następuje koncentracja na systemach zarządzania wewnętrznego.

Juergen Loeffelsender

Zastosowanie takich zaawansowanych rozwiązań daje bankom możliwość znacznego obniżenia kosztów poprzez integrację procesów operacyjnych. Aby jak najlepiej wykorzystać tę szansę, banki muszą określić obszary, w których mogą one zwiększyć wydajność, obniżyć koszty i ograniczyć redukcję etatów. Dodatkowo konsolidacja aktywów pozwala bankom na zarządzanie tymi aktywami w taki sposób, aby zmaksymalizować swoje zyski.

Ciągłe zmiany regulacyjne, takie jak Basel II i Sarbanes Oxley wymagają od banków ponownych analiz wielu z ich procesów operacyjnych. Chcąc najefektywniej dostosować się do tych przepisów, banki muszą zintegrować segmenty finansów i ryzyka w swojej działalności. Oceniając wyniki przedsiębiorstwa na podstawie skorygowanego ryzyka, mogą wzmocnić skuteczność celów przy jednoczesnym spełnieniu nowych wymogów. Powinny przy tym precyzyjnie analizować dane i przygotowywać raporty, aby móc zastosować się do danych przepisów, zarządzać ryzykiem oraz zapewnić wzrost wartości akcji.

Chcąc przetrwać

Silna konkurencja oraz zmieniające się wymagania regulacyjne również zmuszają banki do koncentrowania się na rentowności w celu przetrwania na rynku. Banki szukają sposobów na odróżnienie się od konkurencji, a wiele z nich skupia się na zwiększeniu dochodów, aby zmaksymalizować wydajność. Banki próbują się wyróżniać na tle konkurencji poprzez zapewnienie najwyższej jakości obsługi klienta w taki sposób, aby zatrzymać ich i zdobyć nowych. Jednak rozszerzanie bazy klientów powoduje zwiększenie różnorodności zachowań i ich preferencji. Taka sytuacja stawia instytucje finansowe przed wyzwaniem zapewnienia spójnej obsługi wielokanałowej, w tym usług internetowych i centrów telefonicznych (call center).

Ponadto banki muszą radzić sobie z dużą ilością zróżnicowanych informacji o klientach, m.in.: zrozumieć ich potrzeby, śledzić trendy, określać rentowne obszary, monitorować kredyty konsumenckie. Większa różnorodność klientów oznacza również, że w bankowości należy sprostać rosnącym wymaganiom konsumentów. Instytucje finansowe muszą dostarczać więc tanie, spersonalizowane i terminowe usługi do wielu kanałów. W przeciwnym razie ich klienci po prostu znajdą je gdzie indziej. Sektor bankowy jest poddany rosnącej konkurencji ze strony nowych rynków zbytu, takich jak usługi płatności online, które są ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: