Informatyka i biznes: Liczy się biznes, informatyka jest tylko narzędziem i spoiwem

NBS 2016/04

Wszyscy doświadczamy wpływu nowoczesnych technologii na nasze życie zawodowe i prywatne, ale ciągle aktualne jest pytanie o wpływ wszechobecnej informatyzacji i automatyzacji na nasz biznes w bankowości spółdzielczej.

Wszyscy doświadczamy wpływu nowoczesnych technologii na nasze życie zawodowe i prywatne, ale ciągle aktualne jest pytanie o wpływ wszechobecnej informatyzacji i automatyzacji na nasz biznes w bankowości spółdzielczej.

Ziemowit Stempin

Ziemowit Stempin

Wiceprezes zarządu SGB-Banku S.A. odpowiedzialny za informatykę, rozwój oferty produktowej i funkcjonowanie centrum kredytowego. W poprzednich latach kierował również Departamentem Produktów Bankowych i Departamentem Relacji SGB-Banku. Absolwent prawa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Z bankowością związany od 1995 r.

Zacznijmy od klientów. Z badań TNS Polska, jednej z największych w Polsce firm badawczych wynika, że aż 21% naszych klientów wybiera banki spółdzielcze z powodu „kompetencji i życzliwości pracowników”. Właśnie ten czynnik, obok polskiego kapitału oraz dogodnej lokalizacji, jest wymieniany wśród trzech najważniejszych powodów korzystania z usług banków spółdzielczych. Z badań wynika również, że aż jedna czwarta klientów banków spółdzielczych czuje, że jest przez swój bank dobrze traktowana. Dodajmy jeszcze, że banki spółdzielcze są znacznie częściej wskazywane jako instytucje, które klienci darzą sympatią niż w wypadku banków komercyjnych. Wreszcie, i to być może najważniejsze, klienci doceniają kompetencje naszych pracowników. Tak więc badania potwierdzają, że o naszym biznesie decydują nie technologie, ale relacje z klientami.

Pytanie, czy to wystarczy również w przyszłości. Moim zdaniem odpowiedź na to pytanie jest zdecydowanie przecząca – bez nowoczesnych technologii przekładających się na nowoczesną ofertę trudno będzie nie tylko pozyskiwać nowych, aspirujących klientów, ale także utrzymać obecnych m.in. młodych i tych, którzy rozwijają swój biznes. Mówiąc wprost – nie warto karmić się złudzeniami. Coraz więcej klientów będzie chciało ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: