ING Bank Śląski wprowadza możliwość otwarcia konta za pomocą wideoweryfikacji

Z rynku

Logo ING Banku Śląski
Logo ING Banku Śląski Fot. Materiały prasowe

ING Bank Śląski pilotażowo wprowadził do swojej oferty możliwość zdalnego zakładania rachunku z wykorzystaniem kamery w telefonie. Z rozwiązania za pośrednictwem bankowości mobilnej Moje ING mogą skorzystać użytkownicy smartfonów z systemem IOS.

Nowa, zdalna identyfikacja klienta jest oparta na metodach biometrycznych #ING #INGBankŚląski @ING__Polska

Nowa, zdalna identyfikacja klienta jest oparta na metodach biometrycznych. W głównej mierze polega ona na porównywaniu rysów twarzy z tymi widniejącymi na fotografii w dowodzie tożsamości.

Czytaj także: ING Bank Śląski umożliwia firmom zdalne zarządzanie finansami >>>

Moje ING poprowadzi użytkownika krok po kroku

Aplikacja mobilna Moje ING poprowadzi użytkownika krok po kroku. Wystarczy, że pokaże do kamery telefonu obie strony swojego dowodu osobistego, a następnie podczas „selfie” wykona kilka ruchów głową. Założenie rachunku zostanie potwierdzone w kilka godzin, najpóźniej w następnym dniu roboczym. Login do swojej bankowości klient dostanie sms-em, a kartę dostarczy kurier na wskazany adres.

Czytaj także: Jak banki pomagają seniorom w bezpiecznym dostępie do pieniędzy w czasie Covid-19?

Dotychczas klienci ING Banku Śląskiego mogli korzystać z następujących metod identyfikacji tożsamości podczas zdalnego otwierania rachunku:

  • przelew na 1 zł – w tej metodzie klient potwierdza swoją tożsamość na podstawie przelewu z innego konta (5 wybranych banków);
  • wizyta kuriera − w tej metodzie tożsamość klienta potwierdzi kurier, który przyjedzie pod wskazany przez klienta adres;
  • wizyta w oddziale – klient wypełnia wniosek i na miejscu w oddziale potwierdza swoją tożsamość.
Udostępnij artykuł: