innogy Polska uruchamia największy w Polsce elektryczny system car sharingu

Czysty zysk

Samochody elektryczne
Fot. stock.adobe.com/malajscy

innogy Polska uruchamia pierwszy w Warszawie, największy w Polsce i trzeci największy w Europie w pełni elektryczny system car sharingu o nazwie innogy go!, podała spółka. Obejmie on 500 samochodów elektrycznych BMW i3, w tym 30 wersji sportowych BMW i3s.

#innogyPolska uruchamia pierwszy w Warszawie, największy w Polsce i trzeci największy w Europie w pełni elektryczny system car sharingu o nazwie innogy go! #carsharing

“Warszawa jest otwarta na gospodarkę współdzielenia i na rozwiązania ekologiczne, a jednocześnie ma problem ze smogiem i hałasem, dlatego uznaliśmy, że to dobre miejsce na taką inwestycję” – powiedział prezes innogy Polska Filip Thon podczas konferencji prasowej.

“Więcej samochodów elektrycznych w ramach systemu car sharingu w Europie jest tylko w Stuttgarcie i Madrycie, co oznacza, że z miejsca wskakujemy na podium” – dodał członek zarządu innogy Polska ds. handlu Janusz Moroz.

Więcej najnowszych informacji na temat samochodów elektrycznych >>>

Jak podkreślił, samochody ładowane będą w sieci 30 punktów ładowania, tzw. superchargerów o mocy 50kW, które będą dedykowane wyłącznie do obsługi systemu. Oprócz tego innogy posiada w Warszawie sieć 40 publicznych punktów ładowania, a do końca 2020 roku chce ją powiększyć do 500 ładowarek.

“Cała energia służąca do ładowania floty innogy go! pochodzi ze źródeł odnawialnych” – zapewnił Moroz.

Koszty wynajmu samochodów

Koszt wynajmu samochodu w systemie wyniesie 1,19 zł za minutę (1,49 zł/min. w przypadku BMW i3s), a maksymalnie 239 zł za dobę (299 zł za i3s). Udział własny użytkownika w szkodzie to do 1000 zł.

“To największy na świecie system car sharingu, wykorzystujący w pełni elektryczne samochody BMW” – podkreślił dyrektor generalny BMW Polska Baudouin Denis.

Ponad 50 tys. zł przychodów dziennie

System elektrycznego car sharingu innogy go! okaże się sukcesem, jeśli każdy z samochodów będzie wykorzystywany przez co najmniej 1,5 godziny dziennie, poinformował kierownik projektu innogy go! Andrzej Popławski.

“Będziemy zadowoleni, jeżeli na początku każdy z 500 samochodów będzie wykorzystywany średnio przez minimum 90 minut dziennie” – powiedział Popławski.

To oznaczałoby – według obliczeń ISBnews – przynajmniej w początkowej fazie, przychody z systemu innogy go! na poziomie 50-55 tys. zł dziennie (tyle w przybliżeniu kosztowałoby wynajęcie średnio przez 1,5 godziny każdego z 500 samochodów BWM i3 w cenie 1,19 zł za minutę), nie licząc nieco wyższych cen za wynajem sportowej wersji NMW i3s, których w Warszawie będzie 30. W skali roku to ok. 19,5 mln zł.

“To dopiero początek. Te 500 samochodów to odpowiednia liczba, żeby konsumenci poczuli, że auto jest dostępne niemal na każdym rogu, jednak w razie potrzeby będziemy w stanie zwiększać liczbę samochodów w systemie, jesteśmy na to przygotowani” – podkreślił Popławski.

Coraz większa popularność popularność tzw. commutingu elektrycznego

Według niego, rynek usług współdzielonych w Warszawie rośnie bardzo dynamicznie, a popularność tzw. commutingu elektrycznego, choćby przy wykorzystaniu elektrycznych hulajnóg, jest coraz większa.

“Spodziewam się, że na rynku pojawi się konkurencja, jeśli chodzi o systemy elektrycznego car sharingu. Wyzwaniem jest tu niewątpliwie ładowanie aut. My mamy do tego odpowiednie kompetencje” – zapewnił Popławski.

Grupa innogy należy do liczących się europejskich przedsiębiorstw energetycznych. Największymi firmami należącymi do innogy w Polsce są innogy Polska odpowiedzialna za wsparcie rozwoju koncernu w Polsce, sprzedająca energię ok. 1 mln klientów oraz firma innogy Stoen Operator, zarządzająca warszawską siecią elektroenergetyczną.

Źródło: ISBnews
Udostępnij artykuł: