Invest in Wroclaw – miasto uruchamia innowacyjny portal dla inwestorów

Finanse i gospodarka

2 listopada br. został uruchomiony nowy portal informacyjny "Invest in Wroclaw" (www.invest-in-wroclaw.pl) dedykowany inwestorom zagranicznym, zainteresowanym działalnością gospodarczą na terenie aglomeracji wrocławskiej. Projekt został zrealizowany przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej wraz z firmą doradczą JP Weber oraz partnerami: firmami HRK, Jones Lang LaSalle oraz Knight Frank.

„Wrocław od lat jest magnesem dla inwestorów zagranicznych i liderem w pozyskiwaniu nowych projektów inwestycyjnych. Żeby utrzymać i wzmocnić atrakcyjność aglomeracji wrocławskiej, dziś musimy podejmować kolejne inicjatywy i docierać do nowych kręgów potencjalnych inwestorów” – mówi Ewa Kaucz, wiceprezes Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej (ARAW). „Wrocław ma ogromny potencjał gospodarczy i chcemy, żeby jak największa liczba firm zagranicznych mogła się o przekonać. Naszym celem jest, żeby aglomeracja wrocławska stała się nie tylko miejscem atrakcyjnym dla wielkich korporacji, ale też dla małych i średnich przedsiębiorstw, głównie z Europy Zachodniej, które we Wrocławiu i jego okolicach mogą lokować swoje zakłady produkcyjne czy biura usługowe. Zależy nam na dużej dywersyfikacji działalności gospodarczej i odpowiednim balansie pomiędzy dużymi i małymi firmami oraz pomiędzy produkcją a usługami. Naszym głównym celem jest tworzenie atrakcyjnych miejsc pracy dla naszych mieszkańców aglomeracji, a nowy portal, który właśnie uruchomiliśmy, ma nas wspomóc w osiągnięciu tego celu”.

Partnerem ARAW w realizacji projektu jest firma doradcza JP Weber, specjalizująca się w obsłudze projektów inwestycyjnych i aspektach prawno-ekonomicznych związanych z prowadzeniem biznesu w Polsce. „Nasz udział w projekcie ma bardzo praktyczny wymiar – jako specjaliści w branży doradczej przekazujemy naszą wiedzę i doświadczenia potencjalnym inwestorom i pomagamy odnaleźć się zagranicznym firmom w gąszczu lokalnych regulacji i przepisów” – mówi dyrektor zarządzający JP Weber, Jędrzej Piechowiak. „Na nowym portalu pojawił się bardzo obszerny pakiet informacji o tym, jak wygląda polska i wrocławska scena gospodarcza, jaki obowiązuje system podatkowy i prawny, czego należy się spodziewać, a czego należy unikać. Przekazanie tych informacji w formie otwartej i bezpłatnej zdecydowanie ułatwi potencjalnym inwestorom dostęp do wiedzy o lokalnym rynku, zwiększając jednocześnie szanse Wrocławia na pozyskanie kolejnych inwestycji”.

Obszerny materiał informacyjny oraz zakres zebranych danych czynią portal „Invest in Wroclaw” jednym z najlepszych źródeł wiedzy o aglomeracji wrocławskiej. Przydatne będą też innowacyjne funkcjonalności, takie jak interaktywna mapa terenów inwestycyjnych czy lokalizator poddostawców z najważniejszych branż w regionie. Dzięki portalowi, każdy potencjalny inwestor może nie tylko dowiedzieć się, jak wygląda lokalny rynek pracy czy jak założyć firmę, ale może jednocześnie znaleźć interesującą działkę pod inwestycję, powierzchnię biurową czy znaleźć poddostawców produktów i usług dla swojej nowej działalności. Dodatkiem są też aktualne wydarzenia i informacje prasowe czy ciekawe publikacje zebrane przez twórców portalu. Nie zabrakło też bogatej bazy multimediów.

„Nasz portal to wyjątkowe źródło wiedzy o Wrocławiu i całej aglomeracji, oferujące szybki i bezpłatny dostęp do kluczowych danych mających wpływ na decyzję o lokalizacji biznesu” – dodaje Ewa Kaucz. „Jednak samo zbudowanie i uruchomienie portalu to zaledwie początek drogi. Invest in Wroclaw będzie na bieżąco optymalizowany i rozbudowywany, a bazy danych stale poszerzane. W chwili obecnej portal posiada trzy wersje językowe: polską, angielską oraz niemiecką, jednak już teraz planujemy dodatkowe wersje. Zależy nam na dotarciu do jak najszerszej liczby użytkowników i najpełniejszym wykorzystaniem możliwości, jakie daj nam Internet”.

Swój udział w powstaniu portalu mają również firmy HRK, Jones Lang LaSalle oraz Knight Frank, które przygotowały informacje o lokalnym rynku pracy, systemie edukacji i rynku nieruchomości. Dzięki nim baza danych ofert inwestycyjnych zawiera aktualne informacje o powierzchniach biurowych, działkach inwestycyjnych czy obiektach komercyjnych, a przygotowane przez partnerów raporty i publikacje dostępne są bezpłatnie dla użytkowników portalu.

Portal jest bardzo efektywnym narzędziem do przekazywania informacji i zachęcania do bliższego przyjrzenia się Wrocławiowi jako potencjalnej lokalizacji dla nowych projektów inwestycyjnych. „W ARAW prowadzimy wiele działań mających na celu pozyskanie nowych inwestycji zagranicznych, a portal Invest in Wroclaw będzie kolejnym narzędziem w naszych rękach. Jesteśmy świadomi roli nowych mediów w biznesie i doceniamy możliwości, które daje nam Internet – dzięki takiej formie jesteśmy w stanie dotrzeć do jak największej liczby odbiorców bez generowania zbędnych kosztów” – mówi Ewa Kaucz.

Udostępnij artykuł: