IT@Bank 2013: Real Time Marketing w bankowości

BANK 2013/11

Dostarczyć klientowi odpowiednią ofertę w odpowiednim czasie - to istota marketingu rzeczywistego.

Paweł Haltof, UI/UX Strategy & Research Director, Efigence

Real time marketing (RTM) opiera się na informacjach zgromadzonych o kliencie. Pozwala precyzyjnie dopasować dla niego ofertę w idealnie określonym czasie, co optymalizuje prawdopodobieństwo jej wyboru. Zgromadzone dane agregowane są już m.in. przez operatorów telekomunikacyjnych – jednemu z nich, dzięki agregacji i analizie real time danych 33 mln klientów, udało się zatrzymać ich odpływ o 50 proc. w ciągu zaledwie jednego kwartału. Duże sklepy internetowe są przykładem mistrzowskiego przekucia danych o klientach w idealnie skrojoną ofertę. Amazon, największy internetowy sklep świata, obsługujący 150 mln klientów, dzięki analizie danych rekomenduje im książki, płyty i inne produkty. Dzięki analizie historii dokonanych zakupów oraz przeglądanych przez konkretnego klienta produktów, sprzedaż wzrosła o 30 proc

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: