IT@Bank 2013: Tam i z powrotem

BANK 2013/11

Zakłócenia procesów biznesowych banku w wyniku niedostępności systemów IT są niedopuszczalne. Można stracić i klientów, i pieniądze, i reputację

ZBIGNIEW MARCINIAK

Zabezpieczenie informacji jest sprawą kluczową dla każdej organizacji, jednak sektor finansowy jest szczególnie narażony na kradzież danych. Czasem utrata nawet najmniejszej ich ilości powoduje ogromne konsekwencje. Możliwość odzyskania informacji utraconych w wyniku awarii lub zdarzenia losowego oraz przypadkowego lub świadomego działania człowieka, gwarantuje bezpieczeństwo prowadzenia działalności operacyjnej bankom oraz podnosi zaufanie do całego sektora.

Zabezpieczać się należy zawsze Sektor bankowy jest jednym z najbardziej świadomych w zakresie Disaster Recovery. Instytucje finansowe rozumieją potrzebę stosowania rozwiązań zapewniających lepszą dostępność danych oraz szybkie przywrócenie systemów i procesów po awarii. Brak zabezpieczenia na wypadek takich sytuacji może kosztować nie tylko miliony złotych, ale także oznaczać stratę zaufania ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: