IT@BANK 2014: Klient plus Smartfon to przepis na sukces

BANK 2014/11

Planując sposoby przyciągnięcia klientów do oferty bankowej, większość marketerów analizuje pomysły gratyfikowania nowych klientów atrakcyjnymi nagrodami. Smartfony znajdują się w czołówce rankingu najbardziej pożądanych nagród. Mają one jednak przewagę nad innymi gadżetami - stają się dodatkowo skutecznymi narzędziami komunikacji i budowania relacji z klientami.

Planując sposoby przyciągnięcia klientów do oferty bankowej, większość marketerów analizuje pomysły gratyfikowania nowych klientów atrakcyjnymi nagrodami. Smartfony znajdują się w czołówce rankingu najbardziej pożądanych nagród. Mają one jednak przewagę nad innymi gadżetami - stają się dodatkowo skutecznymi narzędziami komunikacji i budowania relacji z klientami.

Łukasz Kosuniak
Enterprise Marketing Manager Samsung Electronics Polska

Od kilku lat najnowsze smartfony niezmiennie są obiektem pożądania nie tylko męskiej, jak się na początku wydawało, części klientów, dlatego marketerzy chętnie po nie sięgają. Większość nagród w programach lojalnościowych i akwizycyjnych ma dość proste i krótkotrwałe zadanie - przyciągnąć uwagę klienta i skłonić go do działania. Smartfon, spełniając doskonale to zadanie, daje o wiele więcej możliwości utrzymania kontaktu z bankiem - może stać się doskonałym narzędziem komunikacji czy edukacji klienta

Smartfon może być doskonałym medium komunikacji z bankiem - co ważne, komunikacji dwukierunkowej. Taką rolę może spełniać odpowiednio przygotowana aplikacja mobilna. Urządzenia mobilne wyposażone są w różnorodne technologie komunikacji - określenie "zmysły" dobrze oddaje ich naturę i pozwala odkryć potencjał, jaki się w nich kryje

Zmysły urządzenia mobilnego

Wiemy, że telefon nie tylko widzi i słyszy, smartfony reagują doskonale na dotyk, wiele z nich dzięki czujnikom wykrywa temperaturę, a nawet ciśnienie powietrza czy promieniowanie UV. Smartfon dzięki GPS i innym czujnikom zna swoje położenie, prędkość czy przyspieszenie.

Sposoby skorzystania z działania tych "zmysłów" ogranicza tylko wyobraźnia marketera.

Coraz popularniejsze są kampanie, które nagradzają aktywność fizyczną klientów - dzięki analizie ich położenia, przyspieszenia lub spalonych kalorii - uczestnicy kampanii zbierają nagrody dla siebie lub przeznaczają je na cele charytatywne.

Znając położenie klienta, możemy - oczywiście za jego zgodą - dostarczać informacje lub oferty, np. w momencie kiedy znajdzie się w pobliżu placówki banku.

To tylko niektóre z możliwych zastosowań informacji, jakie przetwarzają sensory - "zmysły" smartfonów.

Naturalna interakcja

Smartfon towarzyszy nam od wczesnych godzin rannych przez cały dzień. Jest też urządzeniem, które najczęściej dotykamy, a 80 proc. użytkowników niemal natychmiast odczytuje wiadomości tekstowe i powiadomienia wyświetlane na ekranie smartfonów. W tradycyjnych mediach elektronicznych taki poziom interakcji zdarza się niezwykle rzadko.

Mamy więc niemal idealne narzędzie dla marketera - nie tylko w banku, spójrzmy więc, jak branża bankowa może wykorzystać potencjał tego nowego, niezwykłego kanału komunikacji.

Płatności mobilne to jedna z lepiej opisanych metod wykorzystania smartfonów, warto wspomnieć o kilku technologiach stosowanych w smartfonach Samsung, które mogą dodatkowo zabezpieczyć transakcje. Skaner odcisków palców używany do identyfikacji użytkownika, dostępny np. w smartfonach Galaxy S5 oraz Note 4, może stanowić dodatkową metodę zabezpieczenia transakcji. Platforma Samsung KNOX pozwala wydzielić specjalną bezpieczną przestrzeń w smartfonie, zwaną kontenerem, w której możemy przechowywać ważne dane, np. potwierdzenia przelewów, czy instalować tam aplikacje bankowe. Dane i aplikacje działające w kontenerze są specjalnie szyfrowane i nawet jeżeli urządzenie dostanie się w niepowołane ręce, dostęp do zawartości kontenera nie będzie możliwy.

Wirtualne nagrody - rzeczywista wartość

Oferując lojalnym lub nowym klientom smartfony, otwieramy jednocześnie dodatkowe metody dalszych gratyfikacji. Możemy więc zaproponować klientom np. darmowe książki, audiobooki, multimedia czy darmowe subskrypcje gazet. Platforma Galaxy Apps, dostępna w smartfonach i tabletach Samsung, umożliwia dystrybucję oraz promocję takich podarunków. Uzyskujemy bardzo wydajną i atrakcyjną metodę nagradzania klientów spełniających warunki promocji oraz precyzyjnego dotarcia i pomiaru skuteczności działań.

W ofercie Samsung w ciągu roku pojawia się kilkanaście nowych modeli smartfonów z całego przedziału cenowego, co daje możliwość dowolnego niemal doboru benefitów zależnych od segmentacji i strategii marketingowej. Rozpoznawalna i ceniona marka producenta z pewnością zwróci uwagę grupy docelowej. Bardzo szeroki wybór oryginalnych akcesoriów Samsung daje możliwość dodatkowego urozmaicania oferty, możemy wybierać - od stylowego etui za kilkadziesiąt złotych aż do ultranowoczesnych, bezprzewodowych słuchawek tłumiących hałasy dla segmentu premium.

Smartfony to niezwykle ciekawe narzędzie dla marketera. Niezaprzeczalna atrakcyjność, wzmacniana działaniami promocyjnymi producentów, oraz możliwości wykorzystania ich w dalszych działaniach komunikacyjnych sprawiają, że korzyści z ich zastosowania w działaniach promocyjnych lub lojalizacji możemy obserwować przez cały cykl życia urządzenia.

 

Udostępnij artykuł: