IT@BANK 2014: Omnichannel – niech bank mówi jednym głosem

BANK 2014/11

Mój kontakt z bankami działa na trzech płaszczyznach. Jak każdy, dostaję na konto wypłatę, opłacam rachunki i gdzie mogę, to płacę kartą. Od zawsze jestem klientem tego samego banku, bo nie chce mi się przenosić wszystkich zleceń i ustawień do innego

Mój kontakt z bankami działa na trzech płaszczyznach. Jak każdy, dostaję na konto wypłatę, opłacam rachunki i gdzie mogę, to płacę kartą. Od zawsze jestem klientem tego samego banku, bo nie chce mi się przenosić wszystkich zleceń i ustawień do innego

W międzyczasie pięć dni w tygodniu pracuję w e-point nad rozwiązaniami pomagającymi bankom zdobywać klientów w kanałach cyfrowych – desktop, mobile, call center. Projektujemy UX i technologię tak, aby klientom kupowało się jak najłatwiej, a banki sprzedawały jak najwięcej. Raz na dziesięć lat kupuję mieszkanie i biorę kredyt hipoteczny. Z tej perspektywy widzę, jak wygląda kupowanie usług bankowych. I jako osoba orientująca się w możliwościach organizacyjnych i technicznych – jestem często szczerze zaskoczony.

Tak właśnie było w sierpniu, kiedy znalazłem mieszkanie, które postanowiłem kupić. Poszukiwania kredytu zacząłem naturalnie od internetu – i tutaj niestety spotkało mnie spore rozczarowanie. Nigdzie nie znalazłem wiarygodnych kalkulatorów, które pozwalałyby mi obliczyć zdolność kredytową albo obliczyć wysokość raty. Po dwóch wieczorach przed komputerem postanowiłem wyjść do świata realnego.

Wybrałem się na Puławską i w ciągu trzech godzin odwiedziłem 6 banków i dostałem 6 ofert (w tym jedną do bólu konkretną: „My mamy w tej chwili fatalną ofertę! Szkoda pańskiego i mojego czasu!” – powiedziano mi szczerze w jednym z banków). Dlaczego nie było tak wesoło?

Po pierwsze responsywność.

<...>

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: