IT@Bank 2015: Czas na omnikanałowość

BANK 2015/11

Omnikanałowość to trend w światowej bankowości. Zmienia całkowicie filozofię funkcjonowania instytucji finansowych pod względem pozyskiwania, obsługi oraz utrzymania klientów. Banki w Polsce już dostrzegają to, że przy budowaniu wartościowych i długotrwałych relacji z klientami nieodzowna staje się innowacyjna technologia IT. Przykładem takiego oprogramowania jest pakiet rozwiązań Asseco Omnichannel Banking Solution, pioniersko właśnie wdrożony w Deutsche Banku Polska S.A.

Omnikanałowość to trend w światowej bankowości. Zmienia całkowicie filozofię funkcjonowania instytucji finansowych pod względem pozyskiwania, obsługi oraz utrzymania klientów. Banki w Polsce już dostrzegają to, że przy budowaniu wartościowych i długotrwałych relacji z klientami nieodzowna staje się innowacyjna technologia IT. Przykładem takiego oprogramowania jest pakiet rozwiązań Asseco Omnichannel Banking Solution, pioniersko właśnie wdrożony w Deutsche Banku Polska S.A.

Sławomir Ziajka
zastępca dyrektora Pionu Banków Komercyjnych,
Asseco Poland

W ostatnim czasie zdecydowanej przemianie uległ konsument usług bankowych – stał się mobilny, technologicznie uświadomiony, wyposażony w technologię umożliwiającą nieprzerwany kontakt ze światem. Klienci banków oczekują przy tym, że bank zapewni im komfortową obsługę produktów i usług, niezależnie od miejsca, czasu i – co najważniejsze – sposobu komunikacji. Klient – użytkownik oczekuje tych samych funkcji, tej samej logiki i intuicyjności obsługi swoich bankowych spraw niezależnie od tego, czy w danej chwili używa do tego smartfona, tabletu lub komputera PC, rozmawia z doradcą w oddziale czy z agentem call center. Spełnienie tych oczekiwań wymaga odpowiedniej architektury świadczenia usług i produktów – architektury omnikanałowej, w której każdy kanał dostępu do banku zapewnia spójną, jednolitą obsługę, w której każdy kanał dysponuje i wykorzystuje aktualną wiedzą o kliencie oraz realizowanych na jego rzecz procesach biznesowych.

Pionierskie wdrożenie w Deutsche Banku Asseco od lat dostarcza rozwiązania IT dla wielu banków w Polsce. W ostatnim czasie stworzyło pakiet innowacyjnych rozwiązań dla bankowości, pozwalających na realizację strategii omnikanałowej – Asseco Omnichanel Banking Solution (AOBS).

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: