IT@Bank 2015: Czy POWER wciąż ma moc?

BANK 2015/11

Sektor finansowy potrzebuje technologii informatycznych, które wspierają rozwój i pozwalają szybko reagować na zmieniającą się sytuację rynkową. Jednocześnie mają one ograniczać ryzyko biznesowe oraz zapewniać równowagę pomiędzy elastycznością a kosztami. Mówi się, że nie przez przypadek większość banków w Polsce wykorzystuje do obsługi systemów centralnych IBM Power Systems. Nie brak jednak głosów, że technologia IBM najlepsze lata ma już za sobą, a jej przewagi konkurencyjne są coraz mniej istotne. Jak jest naprawdę?

Rozmowa z Radosławem Mańkowskim, głównym konsultantem w IBM Polska oraz Franciszkiem Musielem, starszym konsultantem w Cloudware Polska.

Radosław Mańkowski

absolwent Wydziału Informatyki i Matematyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, student MBA Warwick Business School. W IBM pracuje od 2007 r. na stanowisku głównego konsultanta. Specjalizuje się w projektowaniu i implementacji środowisk HA/DR dla baz danych i analityki opartych na technologiach IBM. Interesuje się ekonomią, kryptologią oraz brydżem.

 

<...>

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: