IT@Bank 2015: Elektroniczny nadzorca

BANK 2015/11

Systemy IT zapewniają nadzór nad realizacja umów outsourcingowych. Co ciekawe, niekoniecznie musi to być zaawansowane rozwiązanie, czasem wystarczy arkusz kalkulacyjny.

Konrad Polaczek

Banki należą do tych sektorów, które coraz chętniej decydują się na outsourcing swoich zasobów teleinformatycznych.

– Dzieje się tak z prostego powodu. Wraz z postępującą digitalizacją o konkurencyjności banków w coraz większym stopniu decyduje poziom bezpieczeństwa, oznaczający m.in. nieprzerwany dostęp do danych i ciągłość działania. Tę zależność wzmacnia coraz większe znaczenie usług bankowości mobilnej. Klienci chcą z nich korzystać niezależnie od miejsca i czasu. Nie akceptują niedostępności. Banki, mając tego świadomość, przenoszą swoje zasoby do centrów danych, które są wyposażone w odpowiednie zaplecze, takie jak redundantne łącza i źródła zasilania. Dzięki temu mogą skupić się rozwijaniu biznesu, bez konieczności martwienia się o stabilność dział...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: