IT@Bank 2015: Głos jak linie papilarne czyli nowoczesne rozwiązania w systemach contact center

BANK 2015/11

Głos każdego człowieka jest niepowtarzalny. Dlatego można go z powodzeniem wykorzystać do bezpiecznej weryfikacji tożsamości. Tak jak producenci smartfonów wprowadzają czytniki linii papilarnych w celach bezpieczeństwa, tak instytucje finansowe i banki wdrażają systemy biometryczne, weryfikujące tożsamość osoby na podstawie głosu. A to tylko jeden z elementów wpływających na wygodniejszą i bardziej wydajną obsługę klienta.

Głos każdego człowieka jest niepowtarzalny. Dlatego można go z powodzeniem wykorzystać do bezpiecznej weryfikacji tożsamości. Tak jak producenci smartfonów wprowadzają czytniki linii papilarnych w celach bezpieczeństwa, tak instytucje finansowe i banki wdrażają systemy biometryczne, weryfikujące tożsamość osoby na podstawie głosu. A to tylko jeden z elementów wpływających na wygodniejszą i bardziej wydajną obsługę klienta.

Andrzej Prajsnar
dyrektor Działu Aplikacji w Qumak S.A.

Biometria – szybciej, bezpieczniej, wygodniej

W dobie powszechnego i niemal natychmiastowego dostępu do technologii klienci oczekują nie tylko maksymalnego bezpieczeństwa, ale również szybkiej i skutecznej obsługi. Ze względu na mnogość systemów wymagających haseł i PIN-ów, takie formy zabezpieczenia nie są idealnym rozwiązaniem. Według badań – 67 proc. użytkowników telefonów komórkowych było zmuszonych zresetować PIN lub hasło co najmniej raz w miesiącu, a 96 proc. popełnia błędy podczas wpisywania haseł.

Systemy biometryczne pozwalające zidentyfikować osobę na podstawie głosu są szybsze niż tradycyjne wpisywanie PIN-ów i eliminują możliwość kradzieży hasła. Badania pokazują, że dzięki ich wprowadzeniu klienci oszczędzają czas, a banki znacząco skracają czas rozmów konsultantów, redukując tym samym koszty. Czas identyfikacji dzwoniącego skraca się z 23 sekund (identyfikacja przez konsultanta) do 5 sekund (biometryka), przy czym weryfikacja wykonywana jest automatycznie, bez angażowania konsultantów.

Obawy może wzbudzić skuteczność systemu, wszak na jakość głosu wpływ mogą mieć zakłócenia środowiskowe (szum ulicy, rozmowy innych osób) czy stan fizyczny dzwoniącego – gł...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: