IT@Bank 2015: Open source jest wszechobecny w sektorze usług finansowych

BANK 2015/11

Sektor usług finansowych odgrywa istotną rolę w gospodarce. Zaufanie klientów do tej branży wraca, napędzając popyt na efektywne rozwiązania IT. Mimo to obecnie większość banków (jeśli nie wszystkie) realizuje programy redukcji kosztów.

Przyspieszenie wzrostu i zwiększenie elastyczności z wykorzystaniem obecnych systemów IT stanowi duże wyzwanie dla europejskich i polskich firm finansowych. Infrastruktura IT w tych organizacjach, podobnie jak w wielu innych branżach, ewoluowała z biegiem lat i obejmuje szeroką gamę rozwiązań. Architektura IT stanowi zazwyczaj skomplikowaną strukturę zamkniętych systemów, różnorodnych baz danych i systemów plików oraz aplikacji standardowych i pisanych na zamówienie. Procesy i reguły biznesowe są często ukryte wewnątrz oprogramowania, a zmiany skomplikowane i ściśle powiązane z wieloma aplikacjami, co utrudnia szybkie reagowanie na zmieniające się warunki rynkowe.

W przeszłości banki zazwyczaj wydawały mnóstwo pieniędzy na zamknięte oprogramowanie albo tworzyły i rozwijały własne. Obecnie dostę...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: