IT@Bank 2015: Technologia dyktuje warunki w bankowości?

BANK 2015/11

Nowe technologie, jak nigdy dotąd, silnie wyznaczają poziom konkurencyjności na rynku. Dotyczy to również sektora bankowego. Instytucje finansowe muszą dokonać transformacji dotychczasowego modelu biznesowego i wdrożyć rozwiązania IT, które pozwolą sprostać coraz to większym oczekiwaniom klientów. Wyzwanie to jest o tyle trudne, że w sektorze finansowym bardzo liczą się stabilność i bezpieczeństwo. Jak zatem przejść nieuniknioną transformację i utrzymać wizerunek bezpiecznej i nowoczesnej instytucji?

Przed sektorem bankowym stoi wiele wyzwań, jak np. rosnąca liczba silnych konkurentów, oczekiwania odpowiedniego zysku do wzrostu przychodów i potrzeba lepiej dopasowanych produktów. Najważniejsze są jednak globalne trendy związane z nowymi technologiami. Światowe firmy analityczne definiują pięć megatrendów rozwoju sektora finansowego: mobilność, chmura obliczeniowa, analityka, społeczności oraz bezpieczeństwo. Żeby im sprostać, konieczna jest transformacja bankowego modelu biznesu i ustalenie nowych strategicznych kierunków rozwoju. Wyzwania te oznaczają dla banków dalszy ciąg rewolucji. Według firmy badawczej E&Y w ciągu następnej dekady banki będą wprowadzać cyfrowe produkty jeszcze bardziej dostosowane do potrzeb klienta, a ich wdrożenie będzie możliwe dzięki outsourcingowi usług IT. Nic dziwnego, że liczba firm, oferujących usługi finansowe, które korzystają z nowych rozwiązań technologicznych, rośnie w dynamicznym tempie. ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: