IT@BANK: Bankowość w erze klienta

BANK 2014/12

Jost Hoppermann, wiceprzewodniczący i główny analityk Forrester Research, był specjalnym gościem konferencji IT@BANK 2014. Swym wystąpieniem otworzył jej część merytoryczną. Prezentujemy tłumaczenie obszernych jego fragmentów.

Katarzyna Brzeg-Wieluńska

Zajmujemy się wieloma zagadnieniami dotyczącymi podstawowych rozwiązań bankowych, płatniczych i internetowych. Pracujemy nad założeniami banku przyszłości, interesuje nas np. bankowość 2030 r. W I kw. przyszłego roku planujemy opublikować nasz raport na ten temat.

Współczesne wyzwania

Co tak naprawdę oznacza bankowość w erze klienta? Obecnie klienci nie są już tak lojalni, jak byli w przeszłości. Nie chcę was zanudzać statystykami o spadku zaufania klientów do banków, zresztą dane te, w zależności od kraju i kontynentu, są różne. Kluczowe jest to, że konsumenci się zmieniają, są o wiele lepiej wyedukowani. Wiedzą więcej o usługach finansowych niż 20, 30 lat temu. Już samo to jest dla ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: