IT@BANK: Big Data – nowe pole bitwy dla usług finansowych

BANK 2014/12

Banki mają dziś dostęp do ogromnej ilości danych, zawierających potencjalną bogatą wiedzę na temat klientów, która pozwala zrozumieć ich potrzeby, zwiększyć jakość usług i stworzyć indywidualne oferty marketingowe. Czy jednak odkryją wartość w posiadanych danych, wykorzystają ich potencjał i zdobędą przewagę konkurencyjną?

Tomasz Przybyszewski
szef zespołu Big Data Solutions w regionie Oracle Europy Centralnej i Południowej

Rynek ma tendencję do postrzegania sklepów internetowych jako tych liderów, którzy najlepiej wykorzystują zaawansowaną analitykę do badania zachowań klientów oraz do przygotowywania spersonalizowanych ofert marketingowych. Istotnie, firmy e-commerce mają osiągnięcia w eksploracji danych klienta pod kątem możliwości marketingowych – jednak mają przy tym dostęp do relatywnie ograniczonej ilości danych na temat poszczególnych konsumentów.

Banki i instytucje finansowe mają znacznie więcej informacji o swoich klientach. Oprócz tych zbieranych on-line ze stron internetowych, aplikacji mobilnych czy z sieci społecznościowych, posiadają bardzo indywidualne dane dotyczące kart kredytowych, historii zakupów, jak również preferencji kupujących. ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: