IT@BANK 2016: Systemy frontendowe – po co i dlaczego?

BANK 2016/11

Globalna informatyzacja i elektronifikacja na dobre zagościły w naszej rzeczywistości, co więcej, nie przestają się rozwijać. Między tym, co było 10 lat temu w dziedzinie działań, środków i metod związanych z IT, a tym co jest dziś, rozciąga się gigantyczna przepaść. Jakie są skutki tak szybkiego rozwoju IT? Co oznacza on dla banków i innych firm? Jak to się przekłada na rozwiązania informatyczne, których obecnie używamy? Ile są one warte, a ile będą warte za rok lub dwa?

Globalna informatyzacja i elektronifikacja na dobre zagościły w naszej rzeczywistości, co więcej, nie przestają się rozwijać. Między tym, co było 10 lat temu w dziedzinie działań, środków i metod związanych z IT, a tym co jest dziś, rozciąga się gigantyczna przepaść. Jakie są skutki tak szybkiego rozwoju IT? Co oznacza on dla banków i innych firm? Jak to się przekłada na rozwiązania informatyczne, których obecnie używamy? Ile są one warte, a ile będą warte za rok lub dwa?

Jakub Głąb
dyrektor sprzedaży i rozwoju VSoft

Każda firma od początku swojej działalności korzysta z jakiegoś systemu, w nim gromadzi dane, potrzebne informacje, obsługuje pierwsze procesy. W miarę rozwoju dokupuje nowe systemy, które odpowiadają na nowe potrzeby. I tak jedno rozwiązanie łączone jest z kolejnym, a starsze technologie z nowszymi. Powoduje to często dublowanie danych lub ich duże rozproszenie, a w najgorszym scenariuszu prowadzi do chaosu i utraty kontroli nad działaniem własnej firmy. Czy można temu zaradzić? Czy prowadząc firmę, musimy być zależni od kompetencji i sprawności własnego lub zewnętrznego zespołu technologicznego?

Odpowiadamy – nie! Dobra technologiczne mają nam i naszym organizacjom służyć. Jak to zrobić? Patrząc na wspomniane wyżej sytuacje i uwarunkowania zmieniającego się rynku opracowano rozwiązania frontendowe, które mają trzy główne zadania: jednolita prezentacja danych, ich kompleksowość poprzez widok 360° oraz integracja różnych systemów. Celem systemu frontendowego jest jednolity obraz danych dla pracownika, który korzysta z różnych aplikacji. Użytkownik musi mieć nowoczesny, intuicyjny interfejs systemu po to, aby mógł pracować szybciej, wydajniej i efektywniej. Korzystanie jednocześnie z kilku aplikacji w poszukiwaniu danych potrzebnych w danej chwili, przełączanie się między nimi, wymaga dużej koncentracji i jest przede wszystkim bardzo czasochłonne.

Na przestrzeni lat bardzo zmieniło się podejście do samego interfejsu użytkownika, do jego ergonomii i użyteczności. Nowoczesne technologie stworzyły ogromne możliwości do doskonalenia tego obszaru. Trzeba pamiętać, że w dzisiejszych czasach dostęp do systemu to nie tylko dostęp z komputera stacjonarnego czy laptopa. Ze sporej części aplikacji użytkownicy korzystają także zdalnie, za pośrednictwem aplikacji mobilnych czy tabletów. Systemy tworzone kilka lat temu nie były dostosowywane do wersji mobilnych, więc ich czytelność, wygoda w użytkowaniu np. na smartfonach jest bardzo niska lub zupełnie nie nadają ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: