IT@BANK 2018: Scenariusze przyszłości sektora bankowego napisane technologią

BANK 2018/11

Dzisiejsza gospodarka to nie tylko produkty i usługi. Jej fundamentem coraz częściej jest sprawna wymiana informacji i bezpieczne transakcje realizowane z prędkością… sieci.

Dzisiejsza gospodarka to nie tylko produkty i usługi. Jej fundamentem coraz częściej jest sprawna wymiana informacji i bezpieczne transakcje realizowane z prędkością… sieci.

Tomasz Wilecki
dyrektor Sektora Finansowego Microsoft Polska

Otwarcie rynku usług finansowych na nowe podmioty tworzy okazję dla kolejnych fintechów, aby go rewolucjonizować i tworzyć nowe modele biznesowe, które przesuwają jego fundamenty. W nowym krajobrazie kolejne instytucje starają się o licencje usług bankowości cyfrowej, a technologie, takie jak blockchain, zmieniają sposób, w jaki firmy i ludzie przeprowadzają transakcje. Rynkowi „czelendżerzy” budzą aktywność liderów bankowości, dla których technologia staje się orężem w cyfrowej transformacji i osią koniecznej zmiany.

Personalizacja i dostosowanie

Jedyną rzeczą, która zmienia się szybciej niż technologie transformujące branżę, są jednak oczekiwania klientów. Aby zachować konkurencyjność, banki zwracają się ku nowym trendom, takim jak uczenie maszynowe, analityka danych, sztuczna inteligencja czy właśnie blockchain, które umożliwiają oferowanie klientom wysoce spersonalizowanych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb i szytych na miarę produktów i usług, które zostały dostosowane do obecnej sytuacji gospodarczej.

Ewoluujący krajobraz przemysłu finansowego będzie w coraz większym stopniu pozwalał na obecność na rynku nowych podmiotów – „twórców” i „dystrybutorów” usług finansowych. Rozwój portfolio ich usług pozwoli jednocześnie na niedostępne wcześniej kombinacje produktów i zwiększy zapotrzebowanie na inteligentne systemy, których rolą będzie uproszczenie i odpowiednie ukierunkowanie wyborów klientów w celu optymalizacji ich doświadczenia „bankowania”.

Budowanie silnych i długotrwałych relacji z klientami wymaga nie tylko czasu czy nowatorskiego podejścia, ale i stworzenia modelu działania, który przetrwa „rewolucję”. Zrozumienie motywacji i potrzeb klientów, stworzenie odpornego modelu biznesowego i dalsze dostarczanie wartości w radykalnie zmieniających się warunkach jest bez wątpienia podstawą sukcesu instytucji finansowych, niezależnie od tego, jak może wyglądać scenariusz najbliższej przyszłości. Przyspieszenie zmian w branży może przebiegać różnymi drogami, jednak wszystkie są ze sobą nierozerwalnie powią...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: