IT@BANK 2019: nowe technologie a bezpieczeństwo multi-chmury

Bezpieczne Finanse / Bezpieczny Bank / Wydarzenia

IT@BANK 2019
IT@BANK 2019 Fot. aleBank.pl

Zanim rozpoczęła się trzecia część tegorocznej Konferencji, odbyło się uroczyste wręczenie nagród rankingu IT@BANK 2019 „Miesięcznika Finansowego BANK”. Nagrody wręczył Andrzej Wolski, wiceprezes Centrum Prawa Bankowego i Informacji, wydawcy Miesięcznika.

#WojciechCiesielski: Multi-chmura to wiele obszarów ataku. Odpowiedzialność jest współdzielona, ale nie wszyscy sobie z tego zdają sprawę #ITBANK #ZBP #ChmuraObliczeniowa #Cyberbezpieczeństwo @Fortinet

Nagrodę główną otrzymała firma Comarch S.A., a odebrał ją Przemysław Drzymała Executive Vice President of Global Sales EMEA, Financial Services Sector at Comarch.

W tym roku wyróżniono w różnych kategoriach również firmy:

SII Polska,

Blue Media,

Zakład Usług Informatycznych NOVUM,

Softnet.

Za innowacyjność wyróżniono bank PKO Bank Polski.

Produktem Roku wybrano aplikację BS API.

Laureaci nagród rankingu IT@BANK 2019 „Miesięcznika Finansowego BANK” Fot. aleBank.pl

Konkurencyjność w erze cyfrowej

Tematem III sesji Konferencji były technologie, czyli poszukiwanie przewag konkurencyjnych w dobie rewolucji cyfrowej. Debatę moderowali Bartłomiej Nocoń i Piotr Puczyński.

W wystąpieniu zatytułowanym „Zmiana prosta jak ameba, a jednak milion – krótki apel IT do biznesu” − Jakub Głąb, dyrektor Sprzedaży i Rozwoju i Michał Jurkowski, dyrektor Pionu Produkcji Oprogramowania w VSoft SA stwierdzili, że nawet prosta zmiana nie jest wcale taka prosta, jak się nam wydaje.

Czytaj także: IT@BANK 2019: w cyfrowym świecie najważniejsi są ludzie

Pierwszym wyzwaniem jest złożoność obecnych rozwiązań IT. Rosną też koszty tworzenia systemów, bo np. z roku na rok rosną płace informatyków. Zwrócili uwagę na brak pracowników w branży IT.

Dlatego warto wspierać i współpracować z firmami dostarczającymi rozwiązania dla branży – podkreślili eksperci.

Przemysław Drzymała, EVP of Global Sales, EMEA, Financial Services Sector at Comarch przedstawił propozycje, jak wygrywać w starciu z globalną konkurencją ze strony Challenger Banków i GAFA.

Pokazał sposób na inicjowanie płatności przez klienta głosem np. z wykorzystaniem asystentki Alexa firmy Amazon. Technologie wymuszą dostosowanie się ludzi do ich użytkowania.

Czy będzie możliwe bankowanie bez banków? Jego zdaniem nie dojdzie do tego, ale w przyszłości wykształcą się bankowi cyfrowi liderzy i druga grupa, dostarczająca commodity.

Czytaj także: IT@BANK 2019: wciąż są problemy ze spełnieniem wymagań dla przetwarzania w chmurze

Bezpieczeństwo w chmurze

„Z głową w chmurach. Jak zrobić krok w przyszłość, by się nie potknąć?” − tak zatytułował swoje wystąpienie Wojciech Ciesielski, Major Account Manager, Financial Sector w firmie Fortinet.

Wejść do chmury trzeba w sposób przemyślany. Chmura w organizacji jest tylko jednym z elementów organizacji wewnętrznej firmy. Multi-chmura to wiele obszarów ataku. Odpowiedzialność jest współdzielona, ale nie wszyscy sobie z tego zdają sprawę.

Prelegent omówił filary bezpieczeństwa multi-chmury. Zwrócił uwagę, że warto mieć wgląd, w to, co się dzieje i móc o tym informować organizację. Również mieć narzędzie, które zapewnia jeden panel do zarządzania i monitorowania.

Robert Włodarski, Enterprise Sales Manager w firmie Infobip przedstawił zakres oferty firmy, w tym związanej z komunikacją wielokanałową. W swoim wystąpieniu omówił, jak skutecznie wykorzystać technologie komunikacyjne do poprawy doświadczenia klientów w erze fintech.

Warto mieć platformę dzięki której, można przekazać tę samą informację przez różne kanały kontaktu – ocenił ekspert.

Wspomniał o zabezpieczeniu przed fraudami związanymi z wyrabianiem duplikatów kart SIM. Dlaczego warto korzystać z WhatsApp? WhatsApp to mobilna aplikacja dla smartfonów, służąca jako komunikator internetowy, dostępna dla platform: iOS, Android. Można wysyłać np. bardziej bogate informacje i komunikacja jest szyfrowana. Budzi ona również zainteresowanie młodszych użytkowników.

Jego zdaniem, nowoczesny Contact Center powinien też wspierać kanały takie jak WhatsApp. Wspomniał również o nowej technologii RCS, która zapewne dotrze i do nas.

Czytaj także: IT@BANK 2019: monetyzacja danych banku w erze regulacji

Źródło: aleBank.pl
Udostępnij artykuł: