IT@BANK 2020 | Bardziej zdalnie i bardziej mobilnie

BANK 2020/11

Dzisiaj, w dobie pandemii, jak na dłoni widać, że nasz system bankowy ma solidne podłoże elektroniczne. Dzięki temu dla Polaków zdalna realizacja czynności bankowych to już standard. Dodatkowo spora część instytucji finansowych sukcesywnie poszerza swą e-ofertę, dostosowując się do niezwykle zmiennych oczekiwań rynku.

Fot. Natty/stock.adobe.com

Dzisiaj, w dobie pandemii, jak na dłoni widać, że nasz system bankowy ma solidne podłoże elektroniczne. Dzięki temu dla Polaków zdalna realizacja czynności bankowych to już standard. Dodatkowo spora część instytucji finansowych sukcesywnie poszerza swą e-ofertę, dostosowując się do niezwykle zmiennych oczekiwań rynku.

Michał Tabaka

Wubiegłym roku 96% internautów deklarowało aktywne korzystanie z bankowości elektronicznej, a regularne posługiwanie się bankową aplikacją mobilną wskazywało 56% respondentów. Na koniec 2019 r. z bankowości mobilnej korzystało już 13,7 mln użytkowników, przy czym aż 6,5 mln klientów banku tylko tą drogą – przez aplikację mobilną – kontaktuje się ze swoją instytucją finansową.

 Teraz, kiedy dla wspólnego bezpieczeństwa epidemicznego musimy się izolować, mocno ograniczać wychodzenie z domu, ten wcześniejszy e-trening z bankami bardzo się przydaje. Nikt nikogo niczego nie musi uczyć. Wszystko wszak znane jest od lat. A z tak obeznanymi klientami można postawić elektroniczny krok naprzód, rozszerzając przy okazji swoją elektroniczną ofertę.

Pekao puszcza oczko do najmłodszych i proponuje mobilne dyspozycje

Z okazji do rozszerzenia swojej e-propozycji dla klientów skorzystał m.in. Bank Pekao SA. Od niedawna jego klienci nie muszą już podpisywać papierowych dokumentów, by zmienić swoje dane lub ustawienia bankowości elektronicznej Pekao24. Do tego służy aplikacja PeoPay lub kod SMS. W ten sposób wprowadzimy modyfikacje w danych osobowych, danych kontaktowych czy adresie zamieszkania i korespondencyjnym. Oferta jest bezpłatna i dotyczy wszystkich klientów Pekao.

Nasi klienci stają się coraz bardziej cyfrowi, a my chcemy za tym trendem podążać, aby sprostać ich oczekiwaniom – tłumaczy Marek Lenz, dyrektor Centrum IT w Banku Pekao SA.

Eksperci Pekao zapewniają, że zdalne dyspozycje są całkowicie bezpieczne, dlatego systematycznie mają być uruchamiane kolejne funkcjonalności. Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao SA, zwraca uwagę, że ograniczając zużycie papieru, bank dokłada swoją cegiełkę do ratowania środowiska naturalnego.

To nie pierwsze rozwiązanie ze strony Banku Pekao S.A., dzięki któremu klienci mają nieco łatwiejsze życie w trakcie pandemii. Innym przykładem jest aplikacja PeoPay KIDS, stworzona w Laboratorium Innowacji banku. To ekosystem finansowo-edukacyjny, przeznaczony dla dzieci od 6 do 13 lat. Składa się nań PeoPay KIDS oraz panel dla rodziców Zarówno sama aplikacja, jak i dedykowana do niej karta płatniczą są darmowe. Za pomocą PeoPay KIDS można doładować telefon na kartę albo zrobić przelew. Jest też specjalna zakładka „Skarbonka”, która pozwala najmłodszym klientom Pekao zbierać na wyznaczony cel.

Wideodoradca od PKO BP ułatwia zostanie w domu

Swoją e-ofertę do uwarunkowań pandemii dostosowuje również PKO Bank Polski, który kilka tygodni temu udostępnił klientom indywidualnym usługę wideodoradcy. Ekspert w rozmowie online pomoże wypełnić wniosek o pożyczkę gotówkową, kartę kredytową, ubezpieczenie komunikacyjne albo limit odnawialny w koncie. Bartosz Błaszczyk, dyrektor Biura Klienta Podstawowego, zwraca uwagę, że już wcześniej, w maju 2020 r., bank uruchomił tę funkcję dla firm. Spisała się wyśmienicie. Żeby skorzystać z usługi wideo doradcy PKO, trzeba wejść na stronę w serwisie internetowym banku i skorzystać z linku do krótkiego formularza rejestracyjnego. Potem na wskazany numer telefonu przyjdzie SMS oraz e-mail z linkiem i prośbą o dołączenie do spotkania.

E-oferta na czas pandemii jest stale rozwijana. Wcześniej PKO Bank Polski zaproponował zakładanie konta na selfie. W tym celu niezbędna jest aplikacja mobilna PKO. Trzeba wypełnić podstawowe dane we wniosku o otwarcie konta oraz dokonać weryfikacji w ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: