IT@BANK 2020 | Przestań wysyłać spam do swoich klientów

BANK 2020/11

Niewiele osób wie, że jedną z najważniejszych dat w najnowszej historii jest 1 maja 1978 r. Ten dzień w pewien sposób zdefiniował zasady współczesnej komunikacji. To właśnie wtedy Einar Stefferud wysłał poprzez sieć ARPANET (bezpośredniego przodka internetu) około 1000 zaproszeń na swoje urodziny. Historia zapisze tę wiadomość jako pierwszy przypadek wysłania spamu. I świat już nigdy nie będzie taki sam.

Niewiele osób wie, że jedną z najważniejszych dat w najnowszej historii jest 1 maja 1978 r. Ten dzień w pewien sposób zdefiniował zasady współczesnej komunikacji. To właśnie wtedy Einar Stefferud wysłał poprzez sieć ARPANET (bezpośredniego przodka internetu) około 1000 zaproszeń na swoje urodziny. Historia zapisze tę wiadomość jako pierwszy przypadek wysłania spamu. I świat już nigdy nie będzie taki sam.

Łukasz Nienartowicz

Kiedy mówimy o spamie, to przed naszymi oczami pojawia się natychmiast e-mail sugerujący, że jakaś daleka rodzina z Afryki chce przesłać nam złoto, albo dostajemy propozycję pozycjonowania naszej strony internetowej, co o dziwo może być niemożliwe, ponieważ aktualnie żadnej nie posiadamy. Jest jednak i druga strona tego obrazu. Z punktu widzenia klienta, każda informacja, mail, SAS czy push, która jest mu niepotrzebna, jest spamem. Jeśli więc zdefiniujemy spam jako każdą wiadomość zarchiwizowaną bez czytania, to wszyscy jesteśmy spamerami.

Historia

Z czego wynika ta sytuacja. Otóż, jakiś czas temu zauważyliśmy, że marketing bazujący na kilku kampaniach rocznie: jednej na Święta, jednej na Wielkanoc i kilku dla nowych produktów, już nie wystarczy. Zbudowaliśmy więc specjalne systemy automatyzacji marketingu zdolne do prowadzenia setek kampanii w tym samym czasie. Potrafią one komunikować się z klientami za pośrednictwem wielu kanałów, takich jak: e-mail, SMS, push z aplikacji, portal internetowy, czy nawet przygotowując oddzielną ofertę dla klienta kontaktującego się z call center, a inną dla tego, który odwiedza oddział firmy osobiście.

I co dzięki temu uzyskaliśmy? Zwiększenie częstotliwości komunikacji samo w sobie nie poprawiło sytuacji, a wręcz ją pogorszyło. To, że jesteśmy bardziej skuteczni, ale w wykonywaniu niewłaściwych czynności, nie przybliża nas do celu. Aby informacja nie stała się dla naszego klienta spamem, musi spełniać trzy kryteria, które nazwałem: „Co?”, „Gdzie?” i „Kiedy?” Jednak żeby to osiągnąć, potrzebujemy dużych ilości uporządkowanych ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: