IT@BANK 2020 | Bank idealny dla Digital Natives

BANK 2020/11

Jednym z najciekawszych trendów w dzisiejszej bankowości jest pojawianie się na rynku banków wirtualnych. Zlokalizowany całkowicie w chmurze, dostępny tylko na urządzeniach mobilnych, bank tego typu może sobie pozwolić na działanie ze zwinnością do tej pory niespotykaną w sektorze finansowym.

Jednym z najciekawszych trendów w dzisiejszej bankowości jest pojawianie się na rynku banków wirtualnych. Zlokalizowany całkowicie w chmurze, dostępny tylko na urządzeniach mobilnych, bank tego typu może sobie pozwolić na działanie ze zwinnością do tej pory niespotykaną w sektorze finansowym.

Jeden z pierwszych takich banków na świecie powstał w Hongkongu. Od momentu jego zaplanowania do wejścia na rynek, z bogatym wachlarzem usług, minęło 18 miesięcy, a dziś, po zaledwie miesiącu funkcjonowania, bank ma już 35 000 zarejestrowanych klientów.

Przemysław Juszkiewicz
DELIVERY MANAGER ASIA PACIFIC

Jarosław Szczepankiewicz
SENIOR SOLUTION ARCHITECT GFT POLAND

Wirtualny bank jest efektem zaskakującego mariażu, łączącego globalnego giganta bankowości z długoletnimi tradycjami z regionalnym dostawcą usług telekomunikacyjnych oraz biurem podroży online. Dzięki takiemu połączeniu wszystkie trzy podmioty mogły zintegrować swoją wiedzę oraz bazę klientów. Jako partnera technologicznego Standard Chartered wybrał GFT. Firma pomogła zaprojektować nową, całkowicie cyfrową instytucję, czerpiąc garściami ze zwinnej kultury DevOps i opierając całość na architekturze mikroserwisów, zlokalizowanej w chmurze AWS.

Bank w 100% klientocentryczny

Jako grupę docelową bank wybrał pokolenie Digital Natives – młodych ludzi, którzy od banku oczekują przede wszystkim całodobowej dostępności i wykonywania wszelkich, maksymalnie spersonalizowanych usług w czasie rzeczywistym. Tradycyjny bank nie jest w stanie zapewnić takiego poziomu obsługi – mimo powiększania wachlarza cyfrowych produktów, wciąż uzależniony jest od swoich fizycznych placówek oraz najzwyczajniej ogranicza go czynnik ludzki: godziny pracy. Także stare systemy corebankingowe stanowią ograniczenie dla najbardziej innowacyjnych technologii. Z kolei zwinnym, lekkim fintechom brakuje wiedzy biznesowej z obszaru finansów oraz doświadczenia w postępowaniu z regulatorami. Ograniczenia obydwu tych stron stanowią jednocześnie ograniczenie rozwoju usług skoncentrowanych na kliencie: dla wymagającego konsumenta wybór zarówno jednego, jak i drugiego jest bardzo daleki od ideału.

Hong Kong Monetary Authority, czyli rodzaj ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: