IT@BANK. Technologie – AJHMedia Sp. z o.o.: Cyfrowa transformacja to przyszłość oddziałów bankowych

BANK 2019/11

Globalne banki chcą obniżać koszty operacyjne, zapewniając jednocześnie najlepszą obsługę klienta. Czy muszą zamykać swoje oddziały, przechodzić na bankowość internetową lub wdrażać punkty samoobsługowe?

Kontakt i obsługa klientów nigdy nie będzie wyłącznie „cyfrowa”.

Digitalizacja przyniosła znaczne korzyści klientom banków. Zarządzanie kontem i usługami banku stało się łatwiejsze z każdego miejsca i o dowolnym czasie. Jednak w przypadku złożonych transakcji, jak: wydawanie kart ATM, umowy kredytowe, transakcje hipoteczne, liczą się interakcje fizyczne i kontakt z ludźmi. Banki nie mogą po prostu zamknąć swoich oddziałów.

Co myślisz o przekształceniu punktów obsługi klientów na inteligentne oddziały cyfrowe?

Przed podjęciem takiej decyzji banki powinny najpierw usprawnić kanały komunikacji z klientami: przed planowanym odwiedzeniem oddziału, podczas wizyty i po jej zakończeniu. Rozwiązanie Customer Experience Management firmy SEDCO może pomóc w osiągnięciu tego celu, w pięciu inteligentnych krokach:

 

Krok 1: Wirtualne kolejkowanie. Możliwość zaplanowania spotkania i rezerwacji miejsca w kolejce.

Umożliwienie klientom rezerwacji terminów wizyt przed przyjściem do oddziału w celu zaoszczędzenia ich czasu. System SEDCO zapewnia klientom wejście do wirtualnej kolejki i otrzymanie biletu:

  • poprzez aplikację mobilną na telefon komórkowy,
  • za pośrednictwem strony internetowej,
  • z samoobsługowych kiosków informacyjnych.

 

Krok 2: Bezproblemowa obsługa klientów umówionych na wizytę w oddziale i tych klientów, którzy przyszli do oddziału bez wcześniejszej rezerwacji.

Klienci bez umówionych spotkań mogą przyjść do oddziału i za pośrednictwem automatu biletowego pobrać bilet do kolejki. W tym przypadku system SEDCO umożliwi:

  • zarządzanie obsługą klientów umówionych na spotkanie i tymi, którzy pobrali bilet w oddziale,
  • pierwszeństwo klientów na podstawie ich identyfikacji (klienci VIP, korporacyjni).

Automatyczne bankomaty (ATM) od dziesięcioleci są standardowym narzędziem bankowym, ale teraz dostępne są nowe trendy w bankowości cyfrowej. Twoi klienci mogą dokonywać transakcji bezgotówkowych w dowolnym momencie za pomocą kiosków samoobsługowych SEDCO.

Krok 3: Wyświetlanie treści multimedialnych dopasowanych do klientów przebywających aktualnie w oddziale.

Zaangażuj klientów oczekających na obsługę, dzięki modułowi ­Digital Signage:

  • prezentuj swoje produkty / usługi za pomocą ukierunkowanych reklam wyświetlanych na monitorach wielkoformatowych i stanowiskowych,
  • poinformuj klientów o statusie kolejki i wyświetlaj tą informację na ekranach multimedialnych.

Krok 4: Spersonalizowana podróż i obsługa dla każdego klienta.

Dzięki modułowi systemu kolejkowego SEDCO wszystkie dane klientów i historia transakcji mogą się pojawiać na ekranie pracownika banku przed rozpoczęciem przywołania danej osoby do stanowiska obsługi, w celu:

  • przywitania swoich klientów z imienia i nazwiska, a nie jako numer biletu,
  • umożliwienia sprzedaży innych produktów na podstawie profilu i historii klientów,
  • uzyskania pełnego wglądu w historię klientów, potrzeby i trendy.

Krok 5: Kontrola oddziałów z dowolnego miejsca w czasie rzeczywistym.

Zaawansowana architektura systemu centralnego SEDCO pozwala na zarządzanie i uproszczoną kontrolę wszystkich oddziałów oraz zainstalowanych urządzeń. Dzięki temu otrzymujemy:

  • zdalny monitoring i aktualizację treści Digital Signage na wszystkich ekranach,
  • natychmiastowe powiadomienia w przypadku jakichkolwiek istotnych komplikacji,
  • możliwość podjęcia szybkich działań w przypadku niezadowolenia klienta z obsługi,
  • pełny wgląd w każdy oddział, usługę i wydajność pracowników,
  • możliwość zmniejszenia kosztów administracyjnych w celu zapewnienia najlepszego wykorzystania zasobów firmy.

Przekształć swoje oddziały w inteligentny Bank cyfrowy, aby obniżyć koszty i wielkość oddziału, jednocześnie rozszerzając swoje usługi dostępne 24/7.

Automatyczne bankomaty (ATM) od dziesięcioleci są standardowym narzędziem bankowym, ale teraz dostępne są nowe trendy w bankowości cyfrowej. Twoi klienci mogą dokonywać transakcji bezgotówkowych w dowolnym momencie za pomocą kiosków samoobsługowych SEDCO.

Wielofunkcyjne automaty samoobsługowe to przyszłość!

Samoobsługowe punkty obsługi klientów to ogromny krok w kierunku inteligentnego, cyfrowego oddziału. Uruchom swoje wirtualne punkty obsługi, aby umożliwić klientom rozpoczęcie rozmowy wideo ze zdalnymi konsultantami, udostępniając jednocześnie wygodny dostęp do wielu usług przez cały czas 24/7.

Udostępnij artykuł: