Jak banki będą wyglądać za 10 lat?

Z rynku

Napis bank na tle wieżowców
Fot. Pixabay.com

Zdaniem 90 proc. Polaków w ciągu 10 lat własnoręczny podpis zostanie zastąpiony elektronicznym, obsługa w większości oddziałów będzie automatyczna, a prawie wszystkie sprawy będzie można załatwić przy pomocy bankowej aplikacji mobilnej.

#WojciechRybak, #BankMillennium: w perspektywie 10 lat odziały banków nie znikną, ale zdaniem badanych zamienią się w placówki w pełni automatyczne #banki #finanseprzyszłosci #IBRiS @BankMillennium @IBRiS_PL

Banki przyszłości będą z pewnością jeszcze wygodniejsze, lepiej wspierające człowieka w jego finansowych decyzjach. Umożliwią to nowe technologie, które – jak wynika z badania #finanseprzyszłosci przeprowadzonego przez IBRiS dla Banku Millennium – klienci, mimo początkowego zdziwienia, coraz chętniej akceptują. – W perspektywie 10 lat odziały banków nie znikną, ale zdaniem badanych zamienią się w placówki w pełni automatyczne – mówi w rozmowie z MarketNews24 Wojciech Rybak, członek zarządu Banku Millennium.

Jeszcze kilka lat temu bankowość internetowa i mobilna były dodatkiem do obsługi oddziałowej. W przyszłości większość operacji będzie wykonywana za pośrednictwem bankowości mobilnej i bankomatów. Główne trendy technologiczne to sztuczna inteligencja i doradztwo robotów. Samouczące się chat-boty sprawią, że klienci prostą komendą tekstową lub głosową będą mogli dokonać przelewu lub sprawdzić stan konta.

– Aż 92 proc. sądzi, że za 10 lat większość spraw takich jak założenie lokaty czy wzięcie pożyczki będzie można załatwić przy pomocy wirtualnej rzeczywistości bez konieczności wizyty w oddziale.

– Blisko 80 proc. pytanych deklaruje, że w 2028 r. będzie brała kredyt lub zakładała lokatę w bankomacie lub za pomocą aplikacji mobilnej.

– Za 10 lat do banku czy bankomatu będziemy się logować odciskiem palca, komendą głosową lub głębokim spojrzeniem prezentującym tęczówkę oka –  sądzi tak ponad połowy badanych.

– Ponad 35 proc. przewiduje, że 2028 roku możliwe będzie logowanie do banku przy pomocy Facebooka lub innego portalu społecznościowego.

Aż 84 proc. jest zdania, że za 10 lat będzie można za pomocą aplikacji bankowej zamówić jedzenie, a nawet kupić ubranie (uważa tak 77 proc. pytanych).

– Telefon z zainstalowaną aplikacją bankową stanie się dla nas centrum świata finansów i usług pozabankowych – komentuje wyniki badań Wojciech Rybak, członek zarządu Banku Millennium.

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w dniach 27 listopada – 1 grudnia 2017 r. na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 do 60 lat deklarujących posiadanie konta bankowego.

Źródło: MarketNews24

Udostępnij artykuł: