Jakie są prawdziwe źródła sukcesu skutecznych firm?

Polecamy

Recept na sukces jest bardzo wiele, ale skuteczne firmy, których długotrwały sukces zbudowany jest na mocnym fundamencie, to rzadkość. Statystyki mówią, że 90 procent nowopowstających firm upadnie w ciągu pierwszych 5 lat działalności. Z tych 10 procent, które przetrwają, kolejnych 90 procent nie przetrwa następnej pięciolatki. Od czego tak naprawdę zależy powodzenie w biznesie?

Recept na sukces jest bardzo wiele, ale skuteczne firmy, których długotrwały sukces zbudowany jest na mocnym fundamencie, to rzadkość. Statystyki mówią, że 90 procent nowopowstających firm upadnie w ciągu pierwszych 5 lat działalności. Z tych 10 procent, które przetrwają, kolejnych 90 procent nie przetrwa następnej pięciolatki. Od czego tak naprawdę zależy powodzenie w biznesie?

Michael E. Raynor oraz Mumtaz Ahmed, amerykańscy eksperci związani z firmą doradczą Deloitte i autorzy setek publikacji z dziedziny zarządzania, dokonawszy przeglądu literatury tematu doszli do wniosku, że wszystkie złote rady zawodzą. Odpowiedzi na pytanie, co jest prawdziwym źródłem sukcesu, postanowili szukać wśród rynkowych graczy. Wraz z zespołem analityków przyglądali się wynikom 25 tysięcy firm na podstawie danych pochodzących z okresu 40 lat. Co odkryli? Że najbardziej zbliża firmę do sukcesu jej sposób myślenia, wewnętrzne DNA, które sprawia, że w różnych sytuacjach zarządy podejmują takie, a nie inne decyzje.

Owa mentalność skutecznych firm opiera się na trzech zasadach:

- wysoka jakoś ważniejsza niż niska cena,
- przychód ważniejszy koszt,
- nie ma innych reguł.

"Trzy reguły" to kopalnia wiedzy o tym, jak mądrze rozwijać swój biznes. To także ciekawa, oparta na dziesiątkach studiów przypadków, opowieść o największych amerykańskich firmach i ich kryzysach rozwojowych. "Ważna, bo: daje odpowiedź na fundamentalne pytanie o źródła sukcesu firmy, opartą na solidnych badaniach" - pisze o "Trzech Regułach" kwartalnik "Nowe Idee" Ośrodka Dialogu i Analiz Think Tank.

Firma Deloitte z okazji swojego 25-lecia na polskim rynku zdecydowała objęciu mecenatem książki "Trzy Reguły". Poszukując najlepszych rozwiązań na miarę dzisiejszych wyzwań korzysta z zebranych przez lata doświadczeń, które, mimo zmian otoczenia biznesowego, są wciąż ważne i uniwersalne. Dwie z reguł, o których mowa to wyższa jakość - ważniejsza niż niska cena oraz zwiększanie przychodów - ważniejsze niż cięcie kosztów. Ostatnia reguła mówi o tym, że nie ma innych reguł, które byłyby równie uniwersalne. Stosowanie ich w praktyce sprzyja sukcesowi, co w ciekawy sposób i na rzeczywistych przypadkach, opisują autorzy.

Źródło: Kurhaus Publishing

Udostępnij artykuł: