Jednostki Krajowej Administracji Skarbowej w Programie Polska Bezgotówkowa

Bezgotówkowo

Mężczyzna wpisujący PIN na terminalu płatniczym
Fot. stock.adobe.com/stokkete

20 lutego 2020 r. Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) zawarła porozumienie z Fundacją Polska Bezgotówkowa w sprawie objęcia jednostek KAS Programem Polska Bezgotówkowa.

.@mieczgroszek z @bezgotowkowa: przyjmowanie płatności bezgotówkowych przez jednostki #KAS to kolejny krok w budowie nowoczesnego e-państwa #PłatnościBezgotówkowe #PolskaBezgotówkowa

Udział KAS w Programie pozwoli wyposażyć w terminale płatnicze wybrane jednostki KAS, realizując strategię unowocześniania i cyfryzacji administracji publicznej.

– Jestem przekonany, że umożliwienie obywatelom regulowania swoich zobowiązań skarbowych wobec państwa przy użyciu bezgotówkowych instrumentów płatniczych jest sporym ułatwieniem i sprzyja cyfryzacji polskiej gospodarki powiedział szef KAS Piotr Walczak.

Czytaj także: Polska Bezgotówkowa: już ponad ćwierć miliona terminali zainstalowanych w ramach Programu >>>

Mieczysław Groszek: kolejny krok w budowie nowoczesnego e-państwa

Jak zaznaczył prezes Fundacji Polska Bezgotówkowa, Mieczysław Groszek: Przyjmowanie płatności bezgotówkowych przez jednostki administracji skarbowej to kolejny krok w budowie nowoczesnego e-państwa, które zapewnia każdemu obywatelowi, niezależnie od miejsca zamieszkania, jednolitą jakość usług publicznych.

Program Polska Bezgotówkowa ruszył w styczniu 2018 roku, finansując urządzenia i transakcje płatnicze, pierwotnie w sektorze komercyjnym, a od września 2018 roku także w sektorze publicznym. Przez pierwsze 2 lata swojej działalności Program sfinansował instalację ponad 250 tys. terminali płatniczych. Wśród nich m.in. terminale wykorzystywane przez policję drogową oraz przez jednostki samorządu terytorialnego.

Czytaj także: Nowy etap płatności bezgotówkowych: e-paragon, a następnie SoftPOS >>>

Program Polska Bezgotówkowa

Do Programu Polska Bezgotówkowa mogą zgłaszać się małe, średnie i mikropodmioty, które chcą rozpocząć przyjmowanie płatności bezgotówkowych, a w okresie ostatnich 12 miesięcy w swoim punkcie handlowo-usługowym nie akceptowały płatności bezgotówkowych. Do udziału w Programie uprawnione są podmioty, które posiadają maksymalnie 5 placówek detalicznych.

Uczestnicy Programu otrzymają wsparcie ze strony Fundacji polegające na pokryciu kosztów związanych z otrzymaniem terminala do akceptacji kart oraz kosztów obsługi płatności bezgotówkowych przez 12 miesięcy.

Od 1 września 2018 roku Program Polska Bezgotówkowa został rozszerzony o urzędy i inne instytucje sektora publicznego oraz o inne podmioty przyjmujące płatności, a niebędące przedsiębiorcami. Tym samym obejmuje on swoim działaniem także takie instytucje, jak urzędy gminne, sądy, uczelnie wyższe, instytucje kultury, sztuki i sportu, parki narodowe oraz szpitale i przychodnie, przedsiębiorstwa komunalne, a także fundacje czy stowarzyszenia.

Udostępnij artykuł: