Już 16 stycznia II sesja Strategicznej Szkoły Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej

Bankowość spółdzielcza / Edukacja

Paweł Kulak, p.o. Prezesa Zarządu, Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Krakowie Fot. BSR w Krakowie

Związek Banków Polskich uruchomił pilotażowy projekt Strategicznej Szkoły Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej. To unikatowy program wsparcia dla kadry zarządzającej.

#PawełKulak: Najbardziej wartościowe były warsztaty praktyczne, pokazujące jak wykorzystać swoje talenty w zarządzaniu bankiem #BSRKraków #BankiSpółdzielcze #ZBP #SSPSBS #BankowośćSpółdzielcza

Menedżerowie banków spółdzielczych-uczestnicy Szkoły mogą m.in. korzystać z internetowego forum dla uczestników i prelegentów Strategicznej Szkoły BS: www.forum.alebank.pl, aby wymieniać opinie i prowadzić dialog z prelegentami.

Druga sesja Strategicznej Szkoły Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej, której organizatorem jest Związek Banków Polskich, odbędzie się w dniach 16 − 17 stycznia 2020 r.

Portal aleBank.pl poprosił uczestników pierwszej sesji Strategicznej Szkoły Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej o opinie.

Paweł Kulak, p.o. Prezesa Zarządu, Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Krakowie powiedział, że:

− Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej to ciekawa inicjatywa Związku Banków Polskich. Wykłady oraz warsztaty prowadzone przez wysokiej klasy specjalistów są bardzo inspirujące.

Podczas pierwszej sesji w interesujący sposób przedstawione zostało strategiczne spojrzenie na banki spółdzielcze. Omawiano perspektywy rozwoju bankowości spółdzielczej, ciekawie zaprezentowano budowanie modelu biznesowego banku opartego na relacji z klientami.

Dla mnie osobiście najbardziej wartościowe były zajęcia dotyczące budowania swojego wizerunku i marki oraz warsztaty praktyczne, pokazujące jak wykorzystać swoje talenty w zarządzaniu bankiem.

Tego typu zagadnienia są rzadko poruszane w ramach standardowych szkoleń oferowanych pracownikom banków spółdzielczych, a dają wiele praktycznej wiedzy o świadomym i efektywnym zarządzaniu sobą i pracownikami.

Szczególnie, że wiedza ta przekazana została w nieszablonowy, interesujący sposób przez bardzo profesjonalnych i dobrze przygotowanych trenerów.

Z zainteresowaniem czekam na kontynuację tych zajęć podczas następnej sesji. Dodatkowym atutem tego szkolenia jest miejsce, w którym się odbywa − zabytkowy Pałac Żelechów − oferujący „klimat”, wyśmienite jedzenie oraz … piwo, warzone we własnym browarze zlokalizowanym w podziemiach.

Podsumowując, mogę stwierdzić, że kontynuowanie tej inicjatywy niewątpliwie wpłynie na podnoszenie kompetencji menedżerskich i wzmocni sektor bankowości spółdzielczej – podkreślił Paweł Kulak, p.o. Prezesa Zarządu, Bank Spółdzielczy Rzemiosła.

Ponad 40 lat historii BSR w Krakowie

Data powstania Banku Spółdzielczego Rzemiosła w Krakowie, z inicjatywy środowiska krakowskich kupców i rzemieślników − to rok 1979. A już od 1986 r.

rozpoczął się proces komputeryzacji Banku. Natomiast w roku 1992

wprowadzono dwuzmianowy system obsługi klientów i BSR był jednym z nielicznych banków w Krakowie, które oferowały klientom tak długi czas obsługi.

Fuzja 16 banków spółdzielczych

Rok 1999 to realizacja największej fuzji w sektorze bankowości spółdzielczej; przyłączenie 16 banków spółdzielczych z: Bolesławia, Brzostka, Gromnika, Iwkowej, Jerzmanowic, Kocmyrzowa, Michałowic, Nowego Wiśnicza, Pleśnej, Radłowa, Rzepiennika Strzyżewskiego, Sułkowic, Tymbarku, Wadowic Górnych, Wietrzychowic i Zakliczyna.

W tym roku także osiągnięto próg kapitałowy 5 mln euro, który upoważnia bank do prowadzenia samodzielnej (poza zrzeszeniem) działalności. BSR był pierwszym polskim bankiem spółdzielczym, który tę wielkość funduszy własnych osiągnął.

Zezwolenie NBP na prowadzenie przez BSR obsługi dewizowej (BSR był pierwszym bankiem spółdzielczym w Polsce, który taką zgodę otrzymał) − miało miejsce w roku 2000.

Coraz bardziej elektroniczny BSR

W kolejnych latach m.in. wprowadzono bankowość internetową (usługa eBSR).

I nastąpiła centralizacja systemu informatycznego Banku, dzięki któremu wszystkie rachunki zostały odmiejscowione. Bank rozpoczął dystrybucję jednostek uczestnictwa w funduszach inwestycyjnych oraz obsługiwał przekazy pieniężne Western Union.

Ponadto wprowadzono do oferty kredyt hipoteczny, i usługę SMS BANKING.

W roku 2011 nastąpiło uruchomienie elektronicznej platformy obsługi klientów instytucjonalnych eBSR – BIZNES. A w roku 2013 bank wydał karty z funkcją zbliżeniową i własnym wizerunkiem.

Bardziej samodzielny

Rozwiązanie umowy zrzeszenia z Bankiem Polskiej Spółdzielczości SA w Warszawie to rok 2017. Do Zarządu BSR w Krakowie zostaje powołany Paweł Kulak.

Podstawowym celem działalności Banku Spółdzielczego Rzemiosła w Krakowie jest konsekwentne budowanie silnej kapitałowo struktury, wiarygodnej i cieszącej się zaufaniem Klientów przez bezpieczne i profesjonalne świadczenie usług finansowych klientom indywidualnym, instytucjonalnym i samorządowym oraz stymulowanie rozwoju środowisk lokalnych wszędzie tam, gdzie znajdują się placówki Banku.

„Nie jesteśmy zwyczajnym bankiem. Jesteśmy nowoczesną i uniwersalną instytucją finansową, której misję wyrażają słowa „w Twoich stronach, po Twojej stronie”.

W Twoich stronach, bo stanowimy cząstkę lokalnej społeczności i z nią wiążemy swój rozwój.

Po Twojej stronie, ponieważ wiemy, że do sukcesu prowadzą partnerstwo i zaufanie, a miarą rozwiązań jest dla nas zawsze satysfakcja Klientów” – piszą na swojej stronie internetowej bankowcy z Banku Spółdzielczego Rzemiosła w Krakowie.

Źródło: aleBank.pl
Udostępnij artykuł: