Kampania Kreatywny i Innowacyjny Przedsiębiorca. Nowe możliwości finansowania dla firm

Gospodarka / Multimedia

Arkadiusz-Lewicki-ZBP
Fot. aleBank.pl

22 października 2019 r. w Lublinie wystartowała ogólnopolska Kampania informacyjna dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców pt. Kreatywny i Innowacyjny Przedsiębiorca, która potrwa do października 2020 roku. Głównym organizatorem cyklu konferencji jest Krajowy Punkt Kontaktowy ds. Instrumentów Finansowych Programów UE, zaś lokalnymi współorganizatorami ośrodki Europejskiej Sieci Przedsiębiorcy (EEN).

#ArkadiuszLewicki: Mamy nadzieję, że efektem konferencji będzie wzrost aktywności biznesowej, jak i nowe pomysły na działalność w sektorze kreatywnym #KPKUE #ZBP #WsparcieBiznesuUE @BGK_pl

Celem Kampanii jest poinformowanie polskich przedsiębiorców o najnowszych instrumentach finansowych dedykowanych sektorom innowacyjnym i kreatywnym, oraz o innych instrumentach unijnych dla wsparcia dostępu do finansowania zewnętrznego wobec sygnalizowanych utrudnień na komercyjnym rynku finansowym.

Jak podkreślił Arkadiusz Lewicki, dyrektor Krajowego Punktu Kontaktowego ds. Instrumentów Finansowych Unii Europejskiej ZBP, kampanię nie bez przyczyny rozpoczęto właśnie w Lublinie.

Lublin jest miastem bardzo otwartym, bardzo kreatywnym, silnym w tzw. sektory rozwojowe, np. sektor gier komputerowych czy audiowizualny. Zaprezentowaliśmy przedsiębiorcom szereg różnych możliwości rozwojowych. Nie tylko za pomocą instrumentów zwrotnych, ale także za pomocą instrumentów doradczych, instrumentów grantowych.

Wespół z Lubelską Fundacją Rozwoju, z ośrodkiem Enterprise Europe Network, jak również z innymi partnerami − Bankiem Gospodarstwa Krajowego, bankami uczestniczącymi w instrumencie Kreatywna Europa udało nam się przygotować bardzo ciekawy program, na który odpowiedzieli licznie tutejsi przedsiębiorcy.

Mamy nadzieję, że efektem tej konferencji będzie zarówno wzrost aktywności biznesowej, jak i nowe pomysły na działalność w sektorze kreatywnym – podsumował Arkadiusz Lewicki.

Czytaj także: Kampania Kreatywny i Innowacyjny Przedsiębiorca: jak szybko i bezpiecznie wejść na zagraniczny rynek?

 

Preferencyjne finansowanie

W ostatnich tygodniach tego roku polskie instytucje finansowe uruchomiły nowe instrumenty finansowe wspierane przez sektor publiczny. W efekcie na rynku pojawiła się oferta atrakcyjnego preferencyjnego finansowania dla biznesu. Instrumenty te skierowane są przede wszystkim do przedsiębiorców tzw. sektorów rozwojowych − tj. kreatywnych i innowacyjnych, należących do najcenniejszych grup gospodarczych z racji wytwarzanej wartości dodanej dla gospodarki.

Szybkie wykorzystanie środków unijnych pozyskanych przez polskie instytucje finansowe dla naszych przedsiębiorców pozwoli na sięgnięcie po kolejne środki unijne. Projekt wpisuje się w strategie i programy krajowe (np. SOR, Program Wieloletni) i unijne (programy ramowe UE).

Głównym organizatorem cyklu konferencji Kreatywny i Innowacyjny Przedsiębiorca  jest KPK ds. Instrumentów Finansowych Programów UE, zaś lokalnymi współorganizatorami ośrodki Europejskiej Sieci Przedsiębiorcy (EEN).

Czytaj także: Kreatywny i Innowacyjny Przedsiębiorca: Ministerstwo Kultury zachęca do programu Rozwój Sektorów Kreatywnych

Kampania do 2020 roku

Partnerem Strategicznym Kampanii został Bank Gospodarstwa Krajowego. Partnerami akcji są także: NCBiR, ARP Games, oraz Narodowi Pośrednicy Finansowi Programów UE – tj. 6 banków/grup bankowych oferujących najnowsze IF UE, w tym przede wszystkim gwarancje kreatywne.

Kampanię objęto aż pięcioma patronatami: Ministra Przedsiębiorczości i Technologii, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministra Inwestycji i Rozwoju oraz Komisji Europejskiej.

Patronami medialnymi Kampanii zostali: PAP Biznes oraz portale i miesięczniki gospodarcze.

Kampania potrwa do października 2020. W tym roku zostanie zorganizowanych sześć spotkań regionalnych, w przyszłym dziesięć. Przedsiębiorcy w całej Polsce mogą wziąć udział w spotkaniach w swoim regionie. Udział jest bezpłatny, do wyczerpania miejsc.

Projekt realizowany jest w ramach programu wieloletniego Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii pt. „Udział Polski w Programie na rzecz konkurencyjności przedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw (COSME) oraz w instrumentach finansowych programów UE wspierających konkurencyjność przedsiębiorstw”.

Główny patron przedsięwzięcia, wicepremier i minister kultury i dziedzictwa narodowego, prof. Piotr Gliński skierował do uczestników Kampanii specjalny list.

 

 

Źródło: aleBank
Udostępnij artykuł: