Klarna w Polsce: milion użytkowników w rok

Bezgotówkowo / Z rynku

Klarna działa w Polsce od roku. W tym czasie fintech obsłużył 1 mln klientów i nawiązał współpracę z 4 tys. sklepów internetowych.

Klarna
Fot. Klarna

Klarna działa w Polsce od roku. W tym czasie fintech obsłużył 1 mln klientów i nawiązał współpracę z 4 tys. sklepów internetowych.

Klarna stała się  kluczowym partnerem wzrostu dla ponad 4 tys. polskich sklepów internetowych  – w tym rodzimych  i globalnych liderów handlu detalicznego, takich jak Grupa LPP (Reserved, Sinsay, House, Mohito, Cropp), H&M, Adidas, Modivo (w Niemczech, we Włoszech, Szwajcarii, Szwecji oraz w Czechach), Pandora i Etam.

Ten rok był kamieniem milowym dla rozwoju działalności Klarny w Polsce.

"Rośliśmy dynamicznie,  zdobywając udział w rynku, na którym coraz więcej osób odchodzi od tradycyjnych kredytów w kierunku przejrzystych, innowacyjnych i elastycznych opcji płatności. Naszym celem jest zapewnienie klientom ciągle lepszej oferty i doświadczeń zakupowych.  Jesteśmy też katalizatorem wzrostu dla partnerów detalicznych, pomagając im budować szczęśliwą i lojalną społeczność wokół ich marek" –powiedział Sebastian Siemiątkowski, prezes i założyciel Klarny.

Czytaj także: Klarna zaoferuje nowe elastyczne rozwiązania płatnicze dla klientów ABOUT YOU >>>

Elastyczne usługi finansowe Klarny pojawiły się w Polsce w drugiej połowie 2021 roku wraz z wprowadzeniem nowej metody płatności "Zapłać za 30 dni" w sklepach stacjonarnych i online H&M. Rozwiązanie umożliwia kupującym zapłatę za zakupy w dogodnym dla nich momencie, w ciągu 30 dni od zakupu, bez dodatkowych kosztów, przenosząc doświadczenie ze sklepu stacjonarnego do e-commerce.  gwarantując oszczędność czasu i pieniędzy oraz dając pełną kontrolę nad procesem płatności. W ciągu 12 miesięcy Klarna konsekwentnie poszerzała sieć sklepów partnerskich, wprowadziła do oferty nowe usługi oraz rozwijała produkty, co przyczyniło się do wzrostu popularności szwedzkiej firmy zarówno wśród konsumentów jak i e-sklepów.

Rok Klarny w Polsce

  • 11 listopada 2021 – Klarna udostępniła Polskim klientom aplikację zakupową all-in-one, która umożliwia  zapłatę za zakupy w ciągu 30 dni w dowolnym sklepie internetowym, śledzenie dostaw, spadków cen, tworzenie i dzielenie się listami zakupowymi oraz korzystanie z unikalnych zniżek i promocji.
  • 17 listopada 2021 – Klarna wprowadziła rozwiązanie “Zapłać za 30 dni” w sklepach stacjonarnych H&M.
  • 12 grudnia 2021 – Klarna rozpoczęła współpracę z IdoSell,  oferując swoje rozwiązania płatnicze  6,5 tys.   sklepów internetowych.   
  • Luty 2022 – Klarna uruchomiła usługę "Zapłać teraz", rozszerzając wachlarz oferowanych metod płatności dla sklepów online. 
  • Marzec 2022 – Klarna uruchamia submarkę i jednostkę biznesową "Klarna Kosma",  Platforma Open Banking dedykowana fintechom i innym instytucjom finansowym (także tym działającym w Polsce), ułatwia wzrost i skalowanie oferowanych rozwiązań.
  • Kwiecień 2022 – Klarna  udostępniła polskim użytkownikom aplikację Stocard w nowej odsłonie, stawiając kolejny krok na drodze do pełnej integracji aplikacji z ekosystemem Klarny (po udanym przejęciu przez tę firmę w lipcu 2021 r.).  
  • Maj 2022 – Klarna udostępniła dla e-sklepów  funkcję wirtualnych zakupów, która umożliwia bezpośrednie połączenie z klientami zainteresowanymi produktami dostępnymi online, za pośrednictwem prowadzonych na żywo czatów i rozmów wideo.

Sojusznik polskich marek modowych

Kamieniem milowym dla rozwoju Klarny w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej było nawiązanie współpracy z Grupą LPP i udostępnienie  płatności "Zapłać  za 30 dni" w sklepach internetowych wszystkich marek należących do grupy, w tym Reserved, Sinsay, Mohito, House i Cropp.

Czytaj także: Klienci LPP, właściciela Reserved, mogą już korzystać z odroczonych płatności Klarny >>>

"Stałe doskonalenie naszej oferty produktowej i obsługi klienta są dla nas kluczowe. Udostępnienie możliwości finalizowania zakupów online z wykorzystaniem odroczonej płatności to jeden z elementów naszej strategii, która ma na celu ciągłą poprawę doświadczeń zakupowych odbiorców. Rozpoczęcie współpracy z tak profesjonalnym partnerem, jakim jest Klarna, dało nam pewność, że dostarczona usługa będzie najwyższej jakości, a klienci naszych sklepów internetowych docenią wygodę i realną pomoc w oszczędzaniu czasu i pieniędzy” – wyjaśnia Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP.

Klarna postawiła sobie za cel zostać partnerem wzrostu dla polskiej branży modowej w Polsce i za granicą. W ciągu roku firma nawiązała współpracę z kultowymi polskimi markami, takimi jak Ania Kuczyńska, Moliera2.com, Kubota, TheOdderSide, 303Avenue, Local Heroes czy Balagan Studio.

Źródło: Klarna
Udostępnij artykuł: