Klienci ING zapłacą w urzędzie telefonem

Z rynku

0002

ING Bank Śląski, jako jeden z pierwszych banków w Polsce, wprowadził możliwość płacenia w wybranych urzędach smartfonem. Dzięki nowej usłudze, dostarczanej do jednostek administracji publicznej w wyniku współpracy z KIR, klienci banku mogą korzystać z mobilnych płatności w trakcie załatwiania spraw urzędowych, bez konieczności stania w kolejce do kasy.

Usługa umożliwia klientom ING Banku Śląskiego dokonywanie płatności z wykorzystaniem kodów BLIK w placówkach urzędów administracji publicznej, a także na e-platformach urzędowych i instytucji publicznych, takich jak ePUAP.pl, Sekap, Geoinfo, szeregu lokalnych witryn www, jak również w sklepach internetowych wykorzystujących Paybynet.

Klient inicjuje płatność podając urzędnikowi kod BLIK w punkcie obsługi klienta lub wprowadzając go samodzielnie na stronie internetowej. Po zatwierdzeniu przez klienta, transakcja jest przesyłana bezpośrednio na rachunek bankowy urzędu lub innej instytucji, z wykorzystaniem systemu rozliczeń międzybankowych Elixir. Obecnie możliwość przyjmowania płatności smartfonem poprzez stronę www oferuje kilkaset urzędów w całej Polsce korzystających z Paybynet, a ponad 200 z nich – dzięki wprowadzeniu WebPOS Paybynet – również w punktach obsługi klienta. 

BLIK Direct wykorzystuje system bezpośrednich płatności internetowych Paybynet oraz usługę  WebPOS Paybynet, oferowane przez KIR. WebPOS Paybynet jest rodzajem wirtualnego terminala płatniczego, umożliwiającego wykonywanie płatności za pomocą smartfonu w dowolnym miejscu, w którym znajduje się komputer czy tablet z podłączeniem do internetu.

ING Bank Śląski