Klienci Nest Banku mogą już płacić Visa Mobile

Bezgotówkowo / Z rynku

Nest Bank wprowadził nową metodę płatności kartą w internecie. Aby zapłacić Visa Mobile, wystarczy podać swój numer telefonu, a następnie potwierdzić płatność w aplikacji bankowej.

Visa Mobile w Nest Banku
Fot. Nest Bank

Nest Bank wprowadził nową metodę płatności kartą w internecie. Aby zapłacić Visa Mobile, wystarczy podać swój numer telefonu, a następnie potwierdzić płatność w aplikacji bankowej.

Visa Mobile to nowa metoda płacenia. Polska jest pierwszym krajem na świecie, w którym została wdrożona. W pracach nad jej rozwojem uczestniczyło m.in. Studio Innowacji Visa w Warszawie. Pozwala jeszcze sprawniej niż dotychczas płacić za zakupy w internecie (w sklepach online czy aplikacjach mobilnych). Rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o wyeliminowaniu takich przeszkód, jak ręczne wprowadzanie danych z karty czy konieczność podania pełnego hasła do logowania. Aby zapłacić, wystarczy wpisać swój numer telefonu podczas płatności na stronie sklepu czy w aplikacji i zatwierdzić płatność na smartfonie.

Nest Bank wprowadził Visa Mobile jako pierwszy bank na świecie

Wybrani klienci Nest Banku mogli wypróbować Visa Mobile już we wrześniu 2021 roku. Bank uruchomił wtedy usługę pilotażowo. Od 16 maja 2022 roku z Visa Mobile mogą korzystać wszyscy klienci banku - zarówno biznesowi, jak i indywidualni.

W Nest skupiamy się na dostarczaniu innowacyjnej, mobilnej bankowości dla klientów indywidualnych oraz wysokiej jakości cyfrowych kontekstowych usług finansowych dla przedsiębiorców.

– Chcemy, aby nasi klienci mieli wybór i mogli korzystać z jak najszerszej palety rozwiązań płatniczych. Dlatego wprowadzamy Visa Mobile jako pierwsi na świecie - aby nasi klienci jako pierwsi mogli poznać zalety tego rozwiązania. Dla mnie osobiście istotne jest także to, że to absolutnie innowacyjne rozwiązanie z perspektywy technologicznej i z punktu widzenia bezpieczeństwa klienta – powiedziała dr Karolina Mitraszewska, wiceprezes Zarządu Nest Banku.

Czytaj także: Nest Bank miał 4 mln zł zysku netto, pozyskał blisko 20 tys. klientów w 2021 r. >>>

– Visa zawsze była i jest firmą, która ma jeden cel – umożliwić rozwój ludzi, firm i całych gospodarek. W ciągu wielu lat naszego działania staliśmy się zaufanym silnikiem handlu, zapewniającym dostęp do globalnej gospodarki dla wszystkich i wszędzie. Ta sama motywacja stoi za Visa Mobile, nową prostą i bezpieczną metodą płatności za zakupy online. To rozwiązanie uwzględniające potrzeby polskich konsumentów i bardzo wymagającego oraz zaawansowanego polskiego rynku handlu w internecie. Jednocześnie jest to rozwiązanie o globalnym potencjale, wykorzystujące standard EMV SRC, które szerzej znane jest na naszym rynku jako Click to Pay. Uważamy, że Visa Mobile ma olbrzymi potencjał i pracujemy nad tym, by ta metoda była powszechnie dostępna – powiedział Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce.

Visa Mobile w aplikacji Nest Banku - jak to działa?

Rejestracja do Visa Mobile w Nest Banku jest bardzo prosta. Wystarczy przejść do aplikacji mobilnej Nest Banku, wybrać menu „Karty„ i kliknąć „Dodaj kartę do Visa Mobile", potem pozostaje przepisać kod, który zostanie wysłany w mailu, a następnie zatwierdzić hasłem mobilnym.Następnie podczas płatności w sklepie internetowym należy wybrać metodę płatności Visa Mobile, podać numer telefonu i zatwierdzić transakcję hasłem mobilnym w aplikacji mobilnej Nest Banku. Dzięki temu płatność może zająć nawet mniej niż 20 sekund.

Aplikacja Visa Mobile

Z Visa Mobile można skorzystać w aplikacji banku, który zintegrował się z usługą oraz bezpośrednio w aplikacji Visa Mobile. Nest Bank zintegrował się z usługą Visa Mobile, dzięki temu jego klienci mogą korzystać z niej zarówno bezpośrednio w aplikacji bankowej, jak i w oddzielnej aplikacji.

– Od początku prac zakładaliśmy, że na rynku może równolegle działać osobna aplikacja Visa Mobile i rozwiązanie Visa Mobile jako część aplikacji bankowej. Chcemy by banki miały możliwość zaoferowania konsumentom najbardziej komfortowego rozwiązania, niezależnie czy będzie to aplikacja Visa Mobile czy też aplikacja własna banku. Uważam, że Visa Mobile będzie stanowiła wartość dodaną w aplikacjach bankowych. Część banków oraz ich klientów może jednak preferować osobną aplikację Visa Mobile, która będzie służyć tylko do zatwierdzania transakcji – powiedział Adrian Kurowski.

Klient może również korzystać jednocześnie z aplikacji własnej Visa Mobile i aplikacji banku. W takim wypadku może zaakceptować transakcję w każdej z aplikacji. Powiadomienie push będzie jednak generowane tylko przez jedną z nich, a klient sam będzie mógł wybrać tę domyślną.

Gdzie można zapłacić Visa Mobile?

Pierwszym dostawcą usług płatniczych obsługującym Visa Mobile jest serwis Przelewy24. Dzięki temu obecnie z Visa Mobile można zapłacić w kliku tysiącach sklepów internetowych w Polsce, a ich lista będzie przez Przelewy24 systematycznie poszerzana. Jednoczenie Visa pracuje nad tym, aby usługa była powszechnie dostępna.

- Cieszymy się, że portfolio serwisu Przelewy24 poszerza się o kolejną usługę i wspólnie z Visa możemy zaproponować naszym partnerom nową metodę płatności. Visa Mobile świetnie wpisuje się w oczekiwania klientów, którzy chętnie wybierają płatności mobilne, także te oparte na jednym kliknięciu – mówi Jacek Kinecki, CEO Przelewy24.

Visa Mobile – bezpieczeństwo przede wszystkim

Visa Mobile jest w pełni bezpieczną metodą płatności. Rozwiązanie zostało oparte na usłudze Click to Pay (Kliknij, aby zapłacić Visa). Wszystkie płatności dokonane z wykorzystaniem Visa Mobile są chronione tak, jak każda inna transakcja kartą. Co więcej, w razie potrzeby klient ma prawo skorzystać z chargebacku.

Z Visa Mobile nie skorzysta osoba postronna, która zna numer telefonu przypisany do usługi. Za każdym razem użytkownik potwierdza płatność na swoim urządzeniu mobilnym, zabezpieczonym hasłem, kodem PIN lub technologią biometryczną (jeśli jest dostępna w urządzeniu), dlatego będzie on jedyną osobą zatwierdzającą transakcje.

Źródło: Nest Bank
Udostępnij artykuł: