Klienci o ubezpieczeniach w bankach

Bankowość

Ponad 90 proc. korzystających z ubezpieczeń przy produktach bankowych pozytywnie ocenia zakupiony produkt - wynika z raportu "Bancassurance w Polsce", przygotowanego przez grupę Europa.

Ponad 90 proc. korzystających z ubezpieczeń przy produktach bankowych pozytywnie ocenia zakupiony produkt - wynika z raportu "Bancassurance w Polsce", przygotowanego przez grupę Europa.

Klienci instytucji finansowych nie szukają ofert ubezpieczeniowych "na własną rękę". Chętnie korzystają z propozycji przedstawiciela banku. Ponad 60 proc. badanych dowiedziała się o ubezpieczeniu bezpośrednio od pracownika banku. Respondenci najbardziej zainteresowani są ubezpieczeniem utraty pracy (48 proc.). Badani chcieli też zabezpieczyć bliskich na wypadek swojej śmierci czy wypadku (43 proc.).Taką deklarację składały najczęściej osoby korzystające z produktów kredytowych. Ankietowani są zadowoleni ze swojego ubezpieczenia (aż 93 proc. pytanych) i uważają, że jest im ono potrzebne (91 proc.). Ponad 80 proc. respondentów wykupiłoby ubezpieczenie, gdyby ponownie miało podejmować taką decyzję.

Wiarygodność towarzystwa ubezpieczeniowego oferującego ubezpieczenie do produktu bankowego jest wspierane poprzez instytucję samego banku. Rekomendacja ubezpieczenia przez pracownika banku podnosi zaufanie klientów i praktycznie eliminuje potrzebę sprawdzenia ubezpieczyciela przez klienta. W opinii ponad 80 proc. respondentów pracownik banku potrafił jasno wyjaśnić zasady funkcjonowania ubezpieczenia i odpowiadał na wszystkie pytania. 72 proc. badanych stwierdziło, że sprzedawca zachęcił ich do skorzystania z oferty. Marka ubezpieczyciela ma dla klienta drugorzędne znaczenie, liczy się dopiero w sytuacji, gdy klient sam dokonuje wyboru ubezpieczyciela. W takiej sytuacji klienci najczęściej wybierają znane marki, z którymi mają już pozytywne doświadczenia.

Źródło: PIU

Udostępnij artykuł: