Klient jest najważniejszy. Aktualne zmiany na rynku bancassurance a efektywna sprzedaż. Podsumowanie VIII Forum Assistance

Relacje

Europ Assistance Polska wraz ze Związkiem Banków Polskich zorganizowała ósme już Forum Assistance. W dniu 14 maja 2014 roku, ponad stu ekspertów z branży ubezpieczeniowej, bankowej i leasingowej omawiało aktualne zmiany i wyzwania rynku bancassurance oraz ich wpływ na procesy sprzedaży i obsługę klienta.

W ostatnich miesiącach przedstawiciele branży bancassurance żyli przede wszystkim tematem Rekomendacji U przygotowywanej przez KNF. O zmianach, jakie niesie ze sobą wejście w życie   rekomendacji mówił podczas Forum Assistance Krzysztof Pietraszkiewicz, Prezes Związku Banków Polskich. Podkreślił on również rosnącą rolę oferty ubezpieczeniowej dla banków, co stanowiło doskonały punkt wyjścia do kolejnej prezentacji przeprowadzonej przez Joannę Nadzikiewicz, Dyrektora Handlowego w Europ Assistance Polska oraz Krzysztofa Szczerbacza, Senior Project Managera z ARC Rynek i Opinia. Zaprezentowali oni wyniki VI Ogólnopolskiego Badania Assistance, które jasno pokazały rosnącą świadomość ubezpieczeniową Polaków i ich skłonność do poszukiwania rozwiązań assistance i ubezpieczeniowych również w ofercie bankowej.

140514.europ.04.400x

– VI Ogólnopolskie Badanie Assistance po raz kolejny potwierdziło, że klienci są coraz bardziej świadomi ofert na rynku ubezpieczeniowym i doceniają wartości dodane oferowane przez instytucje finansowe. Zdaniem 72% badanych ubezpieczenie assistance dołączone do produktu bankowego uatrakcyjnia ten produkt, a niemal co drugi badany zadeklarował, że częściej korzystałby z usług banku, jeśli ten zaoferowałby mu bogaty pakiet assistance – powiedziała Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy Europ Assistance Polska.

Jednym z kluczowych tematów, poruszonych również w Rekomendacji U, była też kwestia odpowiedniego komunikowania produktów ubezpieczeniowych klientom banków. O roli doradców bankowych przy sprzedaży ubezpieczeń mówiła Bogumiła Polak, Dyrektor Departamentu Zarządzania Segmentami i Produktami w Credit Agricole Bank Polska. Następnie Bartek Ściblak i Paweł Wojciechowski, Site Managerowie Call Center Mellon Polska zaprezentowali zasady efektywnej i transparentnej sprzedaży ubezpieczeń klientom instytucji finansowych w kanale call center. Na koniec pierwszej części spotkania Kamil Dmowski, Activation Director oraz Dawid Szczepaniak, Executive Creative Director z VML Poland zaprezentowali analizę dotychczasowych sposobów komunikowania oferty ubezpieczeniowej przez banki w kanale internetowym, zarówno na rynku polskim, jak i międzynarodowym. Podczas prezentacji przedstawione zostały praktyki łączące zarówno kreatywność, jak i performance odnoszące się do zachowań i emocji klientów.

Gość specjalny

VII Forum Assistance zaszczycił swoją obecnością profesor Janusz Czapiński. W swoim popołudniowym wystąpieniu przedstawił wyniki Diagnozy Społecznej 2013 koncentrując się na reputacji banków i towarzystw ubezpieczeniowych oraz zmianach społecznych, które instytucje finansowe winny uwzględnić w konstrukcji ofert skierowanych do klientów indywidualnych. Zarówno informacje przedstawione przez profesora Janusz Czapińskiego, jak i wiedza wyniesiona z poprzednich wystąpień stanowiły podstawę do dyskusji na temat kierunku zmian w bancassurance oraz wpływu tych zmian na klientów bankowych. Moderatorem dyskusji był Maciej Samcik, dziennikarz Gazety Wyborczej, a w panelu zasiedli Krzysztof Charchuła, Prezes Zarządu BZ WBK-Aviva, Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska, Norbert Jeziolowicz, Dyrektor Związku Banków Polskich, Cezary Orłowski, Główny Specjalista w Wydziale Prawnym w Biurze Rzecznika Ubezpieczonych, dr Małgorzata Więcko – Tułowiecka z Biura Rzecznika Ubezpieczonych, a także Paweł Zylm, Prezes Zarządu w BRE Ubezpieczenia.

Już po raz ósmy zorganizowaliśmy Forum Assistance, które cieszy się uznaniem ekspertów z branży finansowej. W tym roku nasze zaproszenie do wystąpienia w organizowanej wspólnie ze Związkiem Banków Polskich konferencji przyjęli wiodący eksperci oraz analitycy z branży bankowo-ubezpieczeniowej, którzy podzielili się swoją wiedzą i doświadczeniami. Mamy nadzieję, że szeroko omawiane w tym roku zagadnienia m.in. podmiotowości klienta oraz zmian w sprzedaży i komunikowaniu klientom ofert bankowo – ubezpieczeniowych stanowić będą źródło inspiracji dla firm z branży finansowej w rozwoju i dystrybucji ich ofert – powiedział Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska.

Forum Assistance organizowane jest od 2007 roku i każdego roku gromadzi ponad 100 ekspertów branży ubezpieczeniowej i bankowej. Corocznie konferencja koncentruje się wokół aktualnych trendów rynkowych z branży bancassurance.

Źródło: Grupa Europ Assistance

Udostępnij artykuł: