KNF: kary pieniężne dla PZU i Generali TU

Z rynku

Logo PZU
Fot. Materiały prasowe PZU

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) nałożyła na Powszechny Zakład Ubezpieczeń (PZU) karę pieniężną w wysokości 1,7 mln zł, a na Generali Towarzystwo Ubezpieczeń - karę pieniężną w wysokości 90 tys. zł, poinformowała Komisja.

Komisja Nadzoru Finansowego nałożyła na Powszechny Zakład Ubezpieczeń karę pieniężną w wysokości 1,7 mln zł, a na #Generali Towarzystwo Ubezpieczeń - karę pieniężną w wysokości 90 tys. zł #KNF #PZU @uknf

“Komisja jednogłośnie nałożyła na Powszechny Zakład Ubezpieczeń SA karę pieniężną w wysokości 1,7 mln zł za naruszenie art. 14 ust. 1-3 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, w związku ze stwierdzeniem przypadków opóźnień w przyznaniu i wypłacie odszkodowania lub niedopełnienia obowiązków informacyjnych” – czytamy w komunikacie.

Komisja jednogłośnie nałożyła na Generali Towarzystwo Ubezpieczeń SA karę pieniężną w wysokości 90 tys. zł za naruszenie art. 14 ust. 1-3 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, w związku ze stwierdzeniem przypadków opóźnień w przyznaniu i wypłacie odszkodowania lub niedopełnieniu obowiązków informacyjnych, podano także.

PZU: kara KNF dotyczy 0,00047% spraw obsłużonych w latach 2008-2014

Kara nałożona przez Komisję Nadzoru Finansowego na Powszechny Zakład Ubezpieczeń dotyczy 47 szkód zgłoszonych w latach 2008-2014. W tym okresie PZU obsłużyło ok. 10 mln szkód. To oznacza, że udział błędów wykazanych przez KNF jest śladowy i stanowi zaledwie 0,00047% wszystkich spraw obsłużonych w tym okresie, podał ubezpieczyciel.

“Wśród kontrolowanych przez KNF historycznych szkód, znalazły się sprawy obsługiwane przez PZU w okresie występowania katastrof naturalnych, gdy liczba zgłaszanych szkód była bardzo wysoka” – czytamy w komunikacie.

“Aktualny proces obsługi szkód realizowany w PZU znacząco różni się od historycznych – nawet sprzed 10 lat – procesów ocenianych przez KNF. Podczas ostatnich nawałnic z sierpnia 2017 r. PZU zrealizowało płatność odszkodowań w ciągu 7 dni w ponad 90% obsłużonych spraw” – czytamy dalej w komunikacie.

Zmiany w obsłudze szkód

PZU podkreśla, że stale usprawnia procesy oraz organizację obsługi szkód. W ostatnim czasie zostały wdrożone:

– nowe serwisy internetowe usprawniające zgłaszanie szkód,

– samoobsługa szkody, która pozwala klientom za pomocą aplikacji w prosty i wygodny sposób uczestniczyć w decyzji o wypłacie, a zarazem przyspiesza cały proces,

– videoinspekcja, jako alternatywne i wygodne rozwiązanie umożliwiające za pomocą telefonu szybkie oględziny uszkodzonych pojazdów,

– teledetekcja w oględzinach upraw rolnych, realizowana przy wykorzystaniu zdjęć z samolotów, z dronów, czy też obrazów satelitarnych, co daje możliwość analizy dużych powierzchni i dużej liczby działek w krótkim czasie, znacząco przyczyniając się do skrócenia czasu obsługi szkód, podkreślono także w materiale.

“Obecnie PZU oczekuje na doręczenie decyzji KNF wraz z uzasadnieniem. Po jej otrzymaniu spółka zajmie stanowisko dotyczące wystąpienia z wnioskiem o ponowne rozpoznanie sprawy przez KNF” – podano też w komunikacie.

PZU podało też, że obecnie 85% klientów bardzo dobrze lub dobrze ocenia proces obsługi szkód i świadczeń. Średni czas od zgłoszenia do wypłaty odszkodowania lub świadczenia wynosi 11 dni.

“Wg Raportu Rzecznika Finansowego PZU znalazło się w gronie trzech ubezpieczycieli z najniższym udziałem skarg w stosunku do udziałów rynkowych. W ogłoszonej w styczniu 2018 roku strategii #nowePZU przyjęte zostało zobowiązanie, że 75% spraw zostanie obsłużonych kompleksowo w ciągu 7 dni” – przypomniano w materiale.

Źródło: ISBnews

 

Udostępnij artykuł: