Komputronik – rekordowy rok finansowy

Finanse i gospodarka

Komputronik S.A., czołowy dystrybutor branży IT i elektroniki w Polsce oraz operator sklepu internetowego z elektroniką www.komputronik.pl, w ubiegłym roku obrachunkowym (kwiecień 2014 - marzec 2015) zanotował ponad 2,2 mld zł przychodów (wzrost o 36,2%).

W okresie od 1 kwietnia 2014 roku do 31 marca 2015 roku Komputronik w ujęciu jednostkowym osiągnął szacunkowy zysk handlowy ze sprzedaży towarów i usług na poziomie około 147,4 mln zł wobec 120,3 mln zł w poprzednim roku finansowym (wzrost o 22,5%). W ostatnim kwartale roku obrachunkowego (pierwszy kwartał kalendarzowy) zysk handlowy wyniósł 38,8 mln zł wobec 33,3 mln zł rok wcześniej (wzrost o 16,4%).

Wyniki ostatniego roku, po raz kolejny ustanawiające nowe rekordy pokazują, iż Komputronik kontynuuje stabilny wzrost wyników na wszystkich poziomach bilansowych. Większe przychody ze sprzedaży generują wszystkie kanały, w których operuje Spółka, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju sprzedaży w kanale e-commerce oraz sprzedaży do przedsiębiorstw pod marką Komputronik Biznes.

– To był rekordowy rok, nie tylko w Komputronik, także niemal we wszystkich spółkach z grupy – wszyscy ciężko pracowaliśmy na ten sukces. Entuzjastycznie oceniamy także perspektywy kolejnych kwartałów – oświadczył Prezes Zarządu, Wojciech Buczkowski. Już za parę tygodni otwieramy nowy magazyn o powierzchni 14.700 m2, zintegrowany z nowoczesną montownią komputerów, co pozwoli znacznie przyspieszyć i zwiększyć możliwości produkcyjne. Kilka dni temu dołączyliśmy do czołowej, światowej grupy zakupowej Expert International, co generuje spektakularne perspektywy rozwoju, a także handlu w ramach 24 krajów członkowskich  – dodał.

Komputronik opublikuje wyniki finansowe w połowie czerwca bieżącego roku, po zakończeniu audytu przez swojego audytora – Deloitte Polska.

We wstępnych danych pochodzących z systemów sprzedaży uwzględniono prognozy dotyczące otrzymania bonusów, premii posprzedażnych, nie uwzględniono natomiast funduszy marketingowych od producentów na częściowe refinansowanie działań promocyjnych.

Anna Patura

Udostępnij artykuł: