Konferencja „Identyfikacji klienta banku”

Bankowość

11 grudnia 2014 r. w Hotelu Gromada Airport w Warszawie odbyła się doroczna konferencja Związku Banków Polskich i Rady Bezpieczeństwa ZBP poświęcona tym razem problematyce identyfikacji klienta banku. W konferencji wzięło udział ponad 350 osób, w tym blisko 300 bankowców, przedstawicieli SKOK i towarzystw ubezpieczeniowych.

W konferencji uczestniczyli także zaproszenie goście z organów administracji rządowej i banku centralnego, organów ścigania, nadzoru bankowego i policji. Przedmiotem wystąpień były kwestie identyfikacji i weryfikacji tożsamości klientów, zarówno osób fizycznych, klientów instytucjonalnych, w tym podmiotów gospodarczych, jak i partnerów biznesowych, np. dostawców różnorodnych usług dla banków.

141216.zbp.01.600x337

Identyfikacja i weryfikacja to podstawa bezpiecznej działalności banków bowiem przestępczości bankowej sprzyja np. coraz większa paleta usług i produktów dostępnych klientom zdalnie, bez fizycznej obecności w placówce. Konkurencja sprawia, że np. procesy kredytowe stają się coraz szybsze i prostsze, co niestety wykorzystują oszuści posługując się sfałszowanymi dokumentami bądź podstawiając tzw. “słupy”. O tym jak radzić sobie w takich sytuacjach i skutecznie przeciwdziałać przestępstwom wykorzystując procedury identyfikacji i weryfikacji dyskutowano w czasie spotkania.

141216.zbp.02.600x339

Konferencja obejmowała prezentacje ekspertów bankowych, jak i zewnętrznych. Eksperci bankowi podzielili się stosowanymi w macierzystych instytucjach rozwiązaniami wykorzystywanymi w procesie identyfikacji i weryfikacji tożsamości klientów. Eksperci z zaproszonych renomowanych firm zewnętrznych przedstawili możliwości wsparcia banków w doskonaleniu tego procesu, w tym co do ograniczania potencjalnych strat.

141216.zbp.03.600x399

Szczególne zainteresowanie uczestników wywołała dyskusja panelowa z udziałem przedstawicieli Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, Ministerstwa Sprawiedliwości, Ministerstwa Gospodarki, Biura Informacji Kredytowej, Centrum Prawa Bankowego i Informacji oraz banków nt. baz i technologii wspierających identyfikację i weryfikację klientów, w kontekście dostępu banków w drodze teletransmisji do rejestrów i ewidencji państwowych.

Źródło: Związek Banków Polskich

Udostępnij artykuł: