Kongres FTB: dlaczego warto postawić na biometrię behawioralną?

Multimedia / Technologie i innowacje / Wydarzenia

Podczas VII Kongresu Forum Technologii Bankowych rozmawialiśmy o metodach potwierdzania tożsamości klientów banków z Dorotą Poniatowską-Mańczak, Chief Information Officer w Credit Agricole Bank Polska SA.

Dorota Poniatowska-Mańczak, Credit Agricole.
Dorota Poniatowska-Mańczak, Credit Agricole. Źródło: aleBank.pl

Podczas VII Kongresu Forum Technologii Bankowych rozmawialiśmy o metodach potwierdzania tożsamości klientów banków z Dorotą Poniatowską-Mańczak, Chief Information Officer w Credit Agricole Bank Polska SA.

W Credit Agricole Bank Polska biometria została wdrożona w dwóch obszarach - mówi Dorota Poniatowska-Mańczak.

Pierwszy jest związany z identyfikacją klienta. Drugi umożliwia dzięki biometrii zdalne zakładanie rachunków bankowych. Do tego są wykorzystywane scan dowodu osobistego i zdjęcie wykonane smartfonem.

Najsilniejsza metoda autentykacji

Jednak najciekawsze jest jej zdaniem biometria behawioralna, które na podstawie zachowań takich jak m.in. sposób pisania na klawiaturze czy ruchy myszką jest w stanie rozpoznać klienta.

Ten sposób identyfikacji jest bardzo skuteczny i znacznie trudniejszy do "obejścia" przez przestępców niż np. takie zabezpieczenia jak odcisk linii papilarnych palca.

Banki będą coraz częściej korzystały z biometrii behawioralnej

Biometria behawioralna jest bardzo przydatna np. w sytuacji gdy klient straci swoje credentiale, swoje identyfikatory. Wykorzystanie tej metody praktycznie uniemożliwia podszycie się pod klienta.

W opinii Doroty Poniatowskiej-Mańczak banki będą coraz częściej korzystały z biometrii behawioralnej.

Co zmieni DORA?

W dalszej części wywiadu rozmówczyni aleBank.pl odnosi się do DORA (Digital Operational Resilience Act), czyli projektu rozporządzenia w sprawie operacyjnej odporności cyfrowej sektora finansowego. Te przepisy będą prawdopodobnie uchwalone na jesieni tego roku.

Dorota Poniatowska-Mańczak obawia się, że w efekcie może pojawić się problem z przenoszeniem danych z lokalnych data centers do chmury - "ale tego jeszcze nie wiemy, bo nie wiadomo jak nasz regulator zinterpretuje te przepisy i jakie rekomendacje wyda z tego tytułu".

Źródło: aleBank.pl
Udostępnij artykuł: