Konto na selfie – nowa funkcja w aplikacji SGB Mobile

Bankowość spółdzielcza / Bezgotówkowo / Z rynku

SGB-Bank SA i banki spółdzielcze SGB udostępniły użytkownikom aplikacji SGB Mobile kolejną funkcjonalność. Po wprowadzeniu kontroli nad płatnościami za usługi streamingowe platform cyfrowych, a także usług Autopay oraz Garmin Active, przyszedł czas na zakładanie rachunku bankowego przy użyciu selfie.

Konto na selfie w SGB-Banku
Fot. SGB-Bank

SGB-Bank SA i banki spółdzielcze SGB udostępniły użytkownikom aplikacji SGB Mobile kolejną funkcjonalność. Po wprowadzeniu kontroli nad płatnościami za usługi streamingowe platform cyfrowych, a także usług Autopay oraz Garmin Active, przyszedł czas na zakładanie rachunku bankowego przy użyciu selfie.

To metoda, która zwłaszcza w okresie pandemii zyskuje niezwykłą popularność wśród klientów bankowości elektronicznej. Konto bankowe otwiera się z wykorzystaniem aplikacji – w tym przypadku SGB Mobile – po zaakceptowaniu określonych zgód i wykonaniu zdjęcia twarzy. Weryfikacja tożsamości następuje na podstawie biometrycznego porównania zdjęć dowodu osobistego z selfie klienta i po nagraniu kilku gestów użytkownika. Klient wypełnia wniosek i następnie akceptuje warunki umowy na prowadzenie rachunku bankowego przy pomocy kodu otrzymanego w wiadomości SMS.

Czytaj także: Sukces SGB ID: usługi publiczne dostępne dla klientów banków spółdzielczych bez wychodzenia z domu >>>

„Tak jak zapowiadaliśmy w strategii >>Otwieramy przyszłość<< interes i potrzeby klienta są naszym najważniejszym priorytetem. Tak jak zachowanie wysokiego bezpieczeństwa i szerokiej dostępności do usług bankowych. Konto mobilne wychodzi naprzeciw obu tym wyzwaniom – jest proste w obsłudze, a jednocześnie gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa i można je założyć w dowolnym momencie oraz miejscu” – mówi Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku odpowiedzialny za pion technologiczny, w tym wdrożenie wszystkich usług w aplikacji SGB Mobile.

Pilotaż konta na selfie

Pilotaż konta na selfie przeprowadziliśmy z sukcesem w dwóch bankach, które dziś wprowadzają produkt dla swoich klientów. Bank Spółdzielczy w Lipce oraz ESBANK Bank Spółdzielczy wprowadziły już Konto mobilne do swojej stałej oferty. Pracownikom i zarządom obu banków należą się duże podziękowania za zaangażowanie w projekt, przetestowanie całego procesu oraz wszystkie zgłoszone uwagi i spostrzeżenia. Na uwagę zasługuje również bardzo sprawne wdrożenie formalne produktu w obu bankach. Przy wprowadzaniu innowacji takie zaangażowanie i otwartość to warunek sukcesu. Kolejne banki spółdzielcze SGB już dołączają do tej grupy.

Czy to rozwiązanie naprawdę jest bezpieczne?

„Zdecydowanie tak! – potwierdza Artur Józefowski, dyrektor Biura Bankowości Mobilnej i Internetowej SGB-Banku. – Wykorzystujemy zaawansowane algorytmy do porównania danych z dowodu osobistego z gestami twarzy nagranymi samodzielnie przez użytkownika. Dzięki temu skutecznie możemy zweryfikować tożsamość klienta. Bardzo ważne jest to, że zakładanie rachunku bankowego odbywa się w środowisku bezpiecznym dla użytkownika – w jego aplikacji bankowej. Niezmiernie istotne było dla nas, aby cały proces były intuicyjny i prosty dla klienta. Dzięki zastosowaniu sprawdzonych i przyjaznych rozwiązań UX’owych osiągamy ten cel. Otwarcie rachunku, wraz z wydaniem karty, dodaniem jej do cyfrowego portfela płatności mobilnych oraz aktywacją aplikacji SGB Mobile odbywa się w ciągu dosłownie kilki minut”.

Czytaj także: Autopay dla klientów banków spółdzielczych SGB >>>

Konto mobilne w bankach Spółdzielczej Grupy Bankowej to między innymi:

- zero wizyt w banku (wszystko można załatwić w 5 minut dzięki aplikacji SGB Mobile),

- brak opłaty za założenie i prowadzenie konta,

- nowoczesna, pionowa karta płatnicza,

- 0 zł za przelewy krajowe standardowe w aplikacji SGB Mobile i bankowości internetowej,

- brak opłat za wypłaty z niemal 4 tysięcy bankomatów Spółdzielczej Sieci Bankomatów.

Jakub Pękacz, dyrektor Biura Klienta Indywidualnego i Płatności w SGB-Banku podkreśla, że włączając do swojej oferty możliwość założenia konta z użyciem selfie, banki spółdzielcze SGB umacniają swoja pozycję w grupie najszybciej rozwijających się technologicznie banków w Polsce.

„Robimy to w ekspresowym tempie, dostarczając naszym klientom najnowsze osiągnięcia ze świata informatyki i bankowości. Takie są dzisiaj wymagania rynku, takie też są potrzeby użytkowników aplikacji, którzy oczekują bezpiecznych i praktycznych rozwiązań mobilnych, chcą zakładać konta zdalnie, szybko i na bardzo dobrych warunkach. Takie jest właśnie Konto mobilne w naszej aplikacji”.

Współpraca SGB-Banku ze spółkami Ailleron i IDENTT

Wprowadzenie funkcji zakładania konta przy użyciu selfie w aplikacji SGB Mobile nie byłoby możliwe, gdyby nie współpraca SGB-Banku ze spółkami Ailleron i IDENTT. Firma Ailleron dostarczyła kompleksowy moduł Ailleron do zdalnego procesu eKYC, wykorzystujący w zakresie weryfikacji biometrycznej i dokumentu tożsamości technologię firmy IDENTT. Wraz z kompleksowym modułem, firma Ailleron dostarczyła aplikację mobilną wraz projektem UX, którego celem nadrzędnym było połączenie intuicyjności procesu wraz z wymaganiami regulacyjnymi.

Konto na selfie to nie ostatnia nowość związana z aplikacją SGB Mobile. SGB-Bank wdroży również BLIK P2P – usługę świadczoną przez Polski Standard Płatności, uzupełniającą BLIK o kolejne możliwości. Będzie to przelew natychmiastowy działający w formule 24/7.

Na te usługi czekają klienci banków spółdzielczych SGB. Aplikacja jest rozwijana nieustannie, już teraz można zapewnić, że na wspomnianych powyżej funkcjach oferta SGB Mobile wcale się nie zakończy… 

Udostępnij artykuł: