Konto na selfie, nowy zdalny produkt SGB

Bankowość spółdzielcza

W nowej rzeczywistości zdalne zakupy produktów bankowych to kluczowa kwestia. Od tego roku klienci banków spółdzielczych SGB mogą założyć konto nie wychodząc z domu. Wystarczy smartfon, aplikacja SGB Mobile oraz selfie, które pozwoli zweryfikować dane klienta i gotowe, poinformował SGB-Bank SA.

Konto na selfie SGB-Bank
Źródło: SGB-Bank SA

W nowej rzeczywistości zdalne zakupy produktów bankowych to kluczowa kwestia. Od tego roku klienci banków spółdzielczych SGB mogą założyć konto nie wychodząc z domu. Wystarczy smartfon, aplikacja SGB Mobile oraz selfie, które pozwoli zweryfikować dane klienta i gotowe, poinformował SGB-Bank SA.

Zakładanie konta przy użyciu selfie jest zarówno łatwe, jak i komfortowe, ale przede wszystkim bezpieczne.

Użytkownik konta na selfie zyskuje komfort przy zakupie i późniejszej obsłudze produktu, bezpieczeństwo danych i finansów oraz wsparcie unikalnej technologii Platformy SGB opracowanej wspólnie z Pivotal Polska

Każdy z etapów procesu został zaprojektowany z myślą o potrzebach klientów w każdym z tych aspektów.

Czytaj także: SGB-Bank i Atende wprowadzają trwały nośnik w Grupie SGB

Wystarczy zdalna weryfikacja i e-wniosek

Pierwszy krok to zdalna weryfikacja tożsamości. Aplikacja SGB Mobile zawiera zaawansowane algorytmy biometrycznego porównania danych z dowodu osobistego z gestami twarzy, nagranymi samodzielnie przez użytkownika. Umożliwiają one szybką i bezpieczną weryfikację danych klienta.

System weryfikuje dane wpisywane przez klienta w aplikacji mobilnej, generuje załączniki i zgody konieczne do uzupełnienia w procesie zakładania konta

Kolejny krok to wypełnienie elektronicznego wniosku i podpisanie umowy dotyczącej korzystania z konta mobilnego. Wielomodułowy system Platforma SGB ‒ opracowany we współpracy z firmą Pivotal Polska ‒ zawiera kartotekę klienta (Widok 360) i jest zintegrowany z wewnętrznymi i zewnętrznymi systemami banku. Pozwala to na łatwe przejście przez wymagane pola formularza. System weryfikuje dane wpisywane przez klienta w aplikacji mobilnej, generuje załączniki i zgody konieczne do uzupełnienia w procesie zakładania konta. Proces jest w pełni przyjazny, klient przechodzi sprawnie przez kolejne kroki.

Finalnie wystarczy, że klient zaakceptuje warunki umowy na prowadzenie rachunku bankowego przy pomocy kodu otrzymanego w wiadomości SMS. Klient oszczędza czas – nie musi wychodzić z domu do stacjonarnego oddziału banku ani generować i wypełniać tradycyjnych formularzy.

Czytaj także: Płatności Xiaomi Pay w bankach spółdzielczych SGB

Cyberbezpieczeństwo i wygoda Platformy SGB

Zastosowane technologie minimalizują wysiłek klientów i jednocześnie ryzyko. Dane gromadzone są w jednym miejscu, co pozwala pracownikom banku w łatwy sposób monitorować późniejsze działania klienta i szybko identyfikować potencjalne zagrożenia. Użytkownik konta na selfie zyskuje komfort przy zakupie i późniejszej obsłudze produktu, bezpieczeństwo danych i finansów oraz wsparcie unikalnej technologii Platformy SGB opracowanej wspólnie z Pivotal Polska.

Technologie wspomagające mobilne zakładanie konta na selfie zostały do tej pory wdrożone z sukcesem w ośmiu bankach Grupy SGB

Wprowadzenie funkcji zakładania konta przy użyciu selfie w aplikacji SGB Mobile to efekt pracy zespołu wdrożeniowego współpracującego z SGB-Bankiem. Pivotal Polska dostarczył Integrator danych odpowiadający za komunikację pomiędzy systemami oraz Platformę SGB, która wspiera centralną kartotekę klienta i obsługę wniosków.

Technologie wspomagające mobilne zakładanie konta na selfie zostały do tej pory wdrożone z sukcesem w ośmiu bankach Grupy SGB. Kolejne banki spółdzielcze posiadające system DEF3000 sukcesywnie wprowadzają tę usługę do swojej oferty.

Aktualna lista banków oferujących konto na selfie znajduje się na stronie: https://www.sgb.pl/konto-selfie/

Konto na selfie SGB-Bank
Źródło: SGB-Bank SA
Źródło: SGB-Bank SA
Udostępnij artykuł: